Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.6 8V SOHC o mocy 88 lub 92KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 80-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Niestety silnik nie jest wolny od awarii! Zdarzają się problemy z panewkami przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu, problemy dotyczą uszczelki pod głowicą. Do mniej kosztownych można zaliczyć awarie cewek oraz sondy lambdy. Silnik ma słaba dynamikę oraz poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
jednopunktowy
Zalety
bardzo prosta konstrukcja
bezproblemowy serwis
dostępność części
Wady
słaba dynamika
wysokie spalanie
awarie uszczelki pod głowicą przy większych przebiegach
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 80.000
Ilość oleju silnikowego:
5.0 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 10.000
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Średnia ocena użytkowników
Średnia (głosów: 1)
(8.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
5.0/10
Głosy według opinii użytkowników:
10
Czy poleciłbyś ten silnik?
Suma głosów:
3
3
0
Najbardziej awaryjna część
0%
0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów:
2
Opinie użytkowników
18.02.2018Marek
(8.3)
Opinia:
Prosta niezawodna konstrukcja do dziś auto jeździ praktycznie na oryginale,wymieniłem części osprzętu,alterntor,kable,listwę itd.Spalanie 9-10 l ale nie ma się co dziwić auto dużę a silnik nie wysilony więc trzeba przycisnać.Duży plus za trwałość,dostępne części i łatwy serwis.Jedna ważna kwestia nie wolno go żyłować i na
czas wymieniać olej.