Silnik PSA 1.6 VTi 115KM EC5

13068
Silnik PSA 1.6 VTi 115KM EC5

Silniki PSA VTi / THP są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • BMW

Silnik PSA 1.6 16V VTi o mocy 115KM produkowany od 2012 do 2018 roku był przeznaczony jedynie do modeli budżetowych Citroen C-Elysee oraz Peugeot 301. Konstrukcja silnika została oparta na starszej wersji 1.6 16V z rodziny TU5 która była stosowane przez szereg lat w wielu modelach koncernu PSA. Jednostka została zmodernizowana i przystosowana do spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro6, ponadto silnik został wyposażony w zmienne fazy rozrządu.Jednostka o prostych rozwiązaniach,bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km lub 5 lat. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, sondy lambda oraz drobna elektryka.Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja
  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • bezproblemowy montaż instalacji LPG

Wady

  • drobne awarie osprzętu
  • cewka
  • przepustnica
  • drobne wycieki

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lat
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

24.01.2023 peugeot 301 I
(10.0)
Opinia: to jest silnik tu5jkcoś tam , oleju wchodzi 3,3 litra i wymiana rozrządu po 180 tysiącach. jedynie dołożono variator zmiennych faz rozrządu i aby spełniał normy euro 6 jest łączony z dziwną skrzynią (zachowuje się jak 6 biegowa , ale nie ma szóstki) lepsza była
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: w zasadzie wszystko jest syper
Wady: jedyną wadą jest to , że jest już tylko dąstępny poza europą
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 146000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
31.12.2021 C ELYSEE
(10.0)
Opinia: Całkiem dynamiczny silnik, spalanie akceptowalne.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika
  • Silnik: 116
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 65000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
25.10.2020 c-elysse
(10.0)
Opinia: ok
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: 7-9 lpg.100km
Wady: pk
  • Silnik: 115km
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 100000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam