Popularne na rynku

Silnik PSA 1.6 16V THP 156KM-163KM EP6 CDT

89328
Silnik PSA 1.6 16V THP 156KM-163KM EP6 CDT

Silniki PSA VTi / THP są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • BMW

Silnik PSA 1.6 16V THP o mocy 156-163KM to konstrukcja koncernów BMW oraz  PSA (Citroen-Peugeot) stosowana od 2010 roku. Bardzo nowoczesna konstrukcja wyposażona we wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu, z turbosprężarką oraz łańcuchem rozrządu. Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Niestety silnik nie jest wolny od wad, które nie są tanie w naprawach, mowa tu o problemie z rozrządem, wadliwym napinaczu łańcucha rozrządu, który odpowiada za jego naciąg.


Konstrukcja ta na początku swojej produkcji była najbardziej narażona na ten problem,w tej odmianie ten problem został znacznie poprawiony. Kolejną usterką, która może się przytrafić jest uszkodzenie wałków rozrządu, oraz problemy ze sterowaniem silnika, również trzeba uważać na spore ubytki oleju. Silniki po 2009 roku zostały zmodernizowane i niektóre wadliwe usterki wyeliminowano ale dalej zdarzają się problemy z napinaczami i elektroniką silnika oraz osprzętem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika silnika
  • Turbosprężarka
  • niski poziom spalania

Wady

  • duża awaryjność
  • rozciągający się łańcuch
  • awarie pompy vacum
  • awarie turbosprężarki
  • błędy oprogramowania silnika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2-4.5 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 13) (6.2)
Trwałość 5.5/10
Utrzymanie 5.1/10
Dynamika 7.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 6

Najbardziej awaryjna część

80%
4%
5%
3%
6%
2%
1%
Suma głosów: 129

Opinie użytkowników

09.11.2022 5008 I
(3.3)
Opinia: Silnik ponadprzeciętnie awaryjny, do tego praktycznie nie ma mechaników, którzy potrafią ogarnąć jego fochy. Łańcuch rozrządu nie wytrzymał 90 tys km a robiłem wg zasady "jak dbasz tak masz", która niestety w tym silniku się nie sprawdza. Wymieniałem olej i filtry co 10-12 tys km.
  • 2.0/10
  • 1.0/10
  • 7.0/10
Zalety: W świetle wad praktycznie brak zalet
Wady: Ponadprzeciętna awaryjność silnikow serii Prince, kosztowne utrzymanie, brak mechaników znających się na naprawach
  • Silnik: EP6CDT
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 112000
  • Spalanie: 6.9 l/100km
Odradzam
06.02.2022 308 t9, 1,6 THP
(3.7)
Opinia: Niestety nie polecam. Rozrząd na gwarancji przy 20 tys.,potem własnym sumptem przy 40 tys . W sumie to się już znów odzywa przy 55 tys. Nie wymieniam niech się rozpieprzy bo nie mam zdrowia do tej nowości.Nad to silnik trzęsie, przerywa , wibruje w nieokreślonych
  • 3.0/10
  • 2.0/10
  • 6.0/10
Zalety: O dziwo są: cichy, dobra dynamika , bez turbodziury, małe spalanie
Wady: wibracje , rozrząd, układ chłodzenia,
  • Silnik: 125 km
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 55 tys.
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Odradzam
13.04.2021 Citroen Grand C4 Picasso
(8.7)
Opinia: Dużo o 1.6 THP opinii skrajnych, ale z niektórymi ciężko się zgodzić. Rozsądnym jest stwierdzenie, że jak dbasz tak masz. Wymieniałem olej od nowości co 15 tysięcy (nie jak zaleca producent), a nawet częściej, bo rocznie tyle nawet nie pokonywałem. Nie zauważyłem żądnego poboru oleju.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, Spalanie, Elastyczność, Kultura Pracy, Wyciszenie, Szybkość uzyskiwania temperatury roboczej, Skrzynia Biegów
Wady: Usterkowość (ale w dużej mierze wiadomo co i mniej więcej przy jakim przebiegu, łatwo do namierzenia)
  • Silnik: THP 156
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 91000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
10.12.2020 Peugeot 308
(2.7)
Opinia: Odradzam szczerze to badziewie. Kupiłem przy przebiegu 114 tys. Wymieniane: chłodzenie wodne turbiny, przewód smarowania turbiny, napinacz rozrządu, co chwilę dolewamy olej ponieważ brał 1l/2000km. Śmiać mi się chce jak ktoś to chwali i jeszcze w przeciągu 150 tys km 2 razy wymieniał rozrząd, który
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Żadne
Wady: - rozrząd - ogromna konsumpcja oleju - wadliwy zawór spustowy turbiny - nagar na zawodach dolotowych - psujące się koło zmiennych faz
  • Silnik: 156
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 148000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
10.01.2020 Peugeot 508 SW THP
(8.3)
Opinia: jak się dba,tak się ma.. w swoim zrobiłem rozrząd i to co potrzeba z rzeczy eksploatacyjnych i jestem bardzo zadowolony! zużycie oleju na poziomie około 0,4-0,5l na 2200 km.silnik turbo doładowany zawsze będzie zużywał olej!-niedowiarki niech poczytają fachową literaturę. spalanie w granicach 7-7,5l/100km-rewelka elastyczność nie zła automat naprawdę bardzo dobrze
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: elastyczność niskie spalanie.
Wady: rozrząd
  • Silnik: 1,6 THP 156
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 197
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam