Popularne na rynku

Silnik 1.6 16V THP 156KM (EP6 CDT)

60921
Silnik 1.6 16V THP 156KM (EP6 CDT)

Silniki PSA VTi/PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik 1.6 THP o mocy 156KM to konstrukcja koncernów BMW oraz  PSA (Citroen-Peugeot) jest kolejną odmiana tej jednostki stosowaną od  2010 roku.. Bardzo nowoczesna konstrukcja wyposażona we wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu, z turbosprężarką oraz łańcuchem rozrządu. Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Niestety silnik nie jest wolny od wad, które nie są tanie w naprawach, mowa tu o problemie z rozrządem, wadliwym napinaczu łańcucha rozrządu, który odpowiada za jego naciąg. Konstrukcja ta na początku swojej produkcji była najbardziej narażona na ten problem,w tej odmianie ten problem został znacznie poprawiony. Kolejną usterką, która może się przytrafić jest uszkodzenie wałków rozrządu, oraz problemy ze sterowaniem silnika, również trzeba uważać na spore ubytki oleju. Silniki po 2009 roku zostały zmodernizowane i niektóre wadliwe usterki wyeliminowano ale dalej zdarzają się problemy z napinaczami i elektroniką silnika oraz osprzętem.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika silnika
  • Turbosprężarka
  • niski poziom spalania

Wady

  • duża awaryjność
  • rozciągający się łańcuch
  • awarie pompy vacum
  • awarie turbosprężarki
  • błędy oprogramowania silnika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2-4.5 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (6.6)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 5.7/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 4

Najbardziej awaryjna część

50%
19%
19%
4%
0%
4%
4%
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

13.04.2021 Citroen Grand C4 Picasso
(8.7)
Opinia: Dużo o 1.6 THP opinii skrajnych, ale z niektórymi ciężko się zgodzić. Rozsądnym jest stwierdzenie, że jak dbasz tak masz. Wymieniałem olej od nowości co 15 tysięcy (nie jak zaleca producent), a nawet częściej, bo rocznie tyle nawet nie pokonywałem. Nie zauważyłem żądnego poboru oleju.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, Spalanie, Elastyczność, Kultura Pracy, Wyciszenie, Szybkość uzyskiwania temperatury roboczej, Skrzynia Biegów
Wady: Usterkowość (ale w dużej mierze wiadomo co i mniej więcej przy jakim przebiegu, łatwo do namierzenia)
  • Silnik: THP 156
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 91000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
10.12.2020 Peugeot 308
(2.7)
Opinia: Odradzam szczerze to badziewie. Kupiłem przy przebiegu 114 tys. Wymieniane: chłodzenie wodne turbiny, przewód smarowania turbiny, napinacz rozrządu, co chwilę dolewamy olej ponieważ brał 1l/2000km. Śmiać mi się chce jak ktoś to chwali i jeszcze w przeciągu 150 tys km 2 razy wymieniał rozrząd, który
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Żadne
Wady: - rozrząd - ogromna konsumpcja oleju - wadliwy zawór spustowy turbiny - nagar na zawodach dolotowych - psujące się koło zmiennych faz
  • Silnik: 156
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 148000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
10.01.2020 Peugeot 508 SW THP
(8.3)
Opinia: jak się dba,tak się ma.. w swoim zrobiłem rozrząd i to co potrzeba z rzeczy eksploatacyjnych i jestem bardzo zadowolony! zużycie oleju na poziomie około 0,4-0,5l na 2200 km.silnik turbo doładowany zawsze będzie zużywał olej!-niedowiarki niech poczytają fachową literaturę. spalanie w granicach 7-7,5l/100km-rewelka elastyczność nie zła automat naprawdę bardzo dobrze
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: elastyczność niskie spalanie.
Wady: rozrząd
  • Silnik: 1,6 THP 156
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 197
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
25.07.2019 C4 Grand Picasso
(8.3)
Opinia: Wszystko zależy od zasad eksploatacji. No trzeba dbać o stan oleju i turbo, które nalezy schłodzić po intensywnej jeździe o czym nie mówią. Fajna kultura pracy silnika. Czuje się tę moc i przyśpieszenie. Banan na ustach. Olej zmieniam co 15 tys, a nie co 30tys
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 152KM / WTRYSK EP6DT
  • Rocznik / Przebieg: 2010 / 135555
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
18.02.2019 C4 Picasso EAT6
(9.7)
Opinia: Przebieg 75000 i wymieniony rozrząd (gwarancja). Mimo wszystko chwalę i polecam. Co do oleju...wymieniam co 15k i nie widzę konsumpcji.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: THP 165 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015/81000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam