Popularne na rynku

Silnik PSA 1.6i DOHC 109KM-110KM TU5 JP4

89000
Silnik PSA 1.6i DOHC 109KM-110KM TU5 JP4

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 1.6 16V DOHC 109-110KM o oznaczeniu TU5 JP4 stosowany w samochodach Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja nieskomplikowana, 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Jednostka bardzo udana, nie przysparzająca kierowcom większych problemów a do tych, które się zdarzają należą awarie cewki zapłonowej, przepustnicy oraz drobne usterki elektroniki – niegroźne. Przy odpowiedniej eksploatacji, wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 500 tyś kilometrów.


Dodatkowym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów. Kierowcy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoitą kulturę pracy, niską awaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja
  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • bezproblemowy montaż instalacji LPG

Wady

  • awarie cewki
  • awarie przepustnicy
  • wycieki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 19) (8.6)
Trwałość 9.1/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 8.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 18 1

Najbardziej awaryjna część

15%
8%
9%
9%
41%
7%
11%
Suma głosów: 74

Opinie użytkowników

06.09.2023 Peugeot 307SW
(6.7)
Opinia: bezproblemowy
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
Zalety: bezawaryjny
Wady: wymiana cewek (tylko)
  • Silnik: 1.6 16V NFU (TU5JP4)
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 350
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
08.07.2023 Citroën c4 1.6 110
(8.7)
Opinia: Witam. Posiadam auto od nowości z 2008 roku. Kupione w Częstochowie - Poczesna. Ogólnie mogę polecić ten samochód. Karoseria jest dobrze zabezpieczona przed korozją, bo po 15 latach nigdzie jej nie ma. Wszytko w sumie działa bez jakichś utrapiających życie bolączek, że do szału człowieczka
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Zalety: Wyciszenie, brak poważnych usterek, silnik - debiloodporny, karoseria, układ kierowniczy, dosyć dobre materiały, dobre audio,
Wady: Wady: Nawiewy - działają jak chcą, zawieszenie, listwy przedniej szyby, listwy szyb.
  • Silnik: 1.6 110km TUJP4
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 205000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
08.12.2022 307 1gen
(8.7)
Opinia: Peugeot 307 HB 3D posiadam z tym silnikiem i powiem tak: Przy jeżdzie 5 lat na PB95 spalanie wahało się od 5.5L po 9L - to zależy jaki teren, temperatura na zewnątrz, powietrze w kołach ect ... Kupiłem go w Niemczech gdzie
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamika OK chociaż ruszanie bardziej płynne powinno być ale to może być wina skrzyni manualnej.. Jak się dba i ma nie ciężką nogę to nawet 5.5L na 100 można osiągnąć od wiosny po późna jesień, bo zima ma swoje prawa :) Żywotność i bezawaryjność
Wady: Jakieś tam są na pewno ale ja nie zauważyłem
  • Silnik: 109hp 1.6 16v 80kw
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 235000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
12.10.2022 Citroen C4 I 2007
(10.0)
Opinia: Po 3 latach użytkowania (sprowadzony z niemiec) jest praktycznie bezawaryjny, jedyne co robiłem to olej rozrząd i świece.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bezawaryjność Tanie części zamienne Łatwy dostęp do swiec/filtrów/rozrządu
Wady: -
  • Silnik: 1.6 16v
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 218
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
23.01.2022 PEUGEOT 307
(8.3)
Opinia: Jak na obecny przebieg 398 000Km z czego ponad 200 000km na LPG to bardzo udane auto. Głowica nadal oryginalna . Sprzągło wytrzymuje średnio ok 200 000km . Cewka ok 150 000 km
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Silnik bardzo dobrze współpracuje z LPG Nie bierze oleju
  • Silnik: 1,6i 16V 109KM LPG
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 398000
  • Spalanie: 8.1 l/100km
Polecam