Silnik Peugeot 1.6i 16V DOHC 109/110KM TU5 JP4

125050
Opublikowane 7 września 2015 r.
Silnik Peugeot 1.6i 16V DOHC 109/110KM TU5 JP4

Silniki Peugeot 1.6 / 1.8 / 1.9 benzyna są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat

Silnik PSA 1.6 16V DOHC 109-110KM o oznaczeniu TU5 JP4 stosowany w samochodach Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja nieskomplikowana, 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Jednostka bardzo udana, nie przysparzająca kierowcom większych problemów a do tych, które się zdarzają należą awarie cewki zapłonowej, przepustnicy oraz drobne usterki elektroniki – niegroźne. Przy odpowiedniej eksploatacji, wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 500 tyś kilometrów.


Dodatkowym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów. Kierowcy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoitą kulturę pracy, niską awaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja
  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • bezproblemowy montaż instalacji LPG

Wady

  • awarie cewki
  • awarie przepustnicy
  • wycieki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 22) (8.6)
Trwałość 9.1/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 8.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 21 1

Najbardziej awaryjna część

14%
6%
7%
7%
44%
6%
14%
Suma głosów: 97

Opinie użytkowników

12.12.2025 Citroen Xsara
(10.0)
Opinia: Silnik w aucie citroen xsara z 2004 roku, kupiony przy przebiegu 160tys., a przez sześć lat użytkowania dobiłem do 250tys. przebiegu. W zasadzie bezawaryjny, jedyne co padło to cewka i pompa wody zawiesiła się na obiegu otwartym. Tak to złego słowa nie powiem, odpala, oleju
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja, małe spalanie, bezawaryjny
Wady: Cewka zespolona w jeden blok
  • Silnik: 109
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 250
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
02.01.2025 Citroen C4
(8.7)
Opinia: Mam C4 w rodzinie z tym silnikiem gdzie pierwsza wymiana rozrządu była po 19 latach i 130 000 km. Spodziewałem się tragicznego stanu przy wymianie, a był tylko zły. Kiedyś to robili części (oryginalnie rozrząd był marki Gates). Zaniedbany pojeździ długo, odpowiednio serwisowany jest nie
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezawaryjność Prosta konstrukcja Tanie części W małym aucie lub hatchbacku przyzwoita dynamika
Wady: Zestawiany z archaicznymi automatami Spalanie bez szału
  • Silnik: 109km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
17.03.2024 307 1.6 16V 80Kw + LPG
(8.0)
Opinia: Komfortowo się podróżuje- 2500 km trasa elegancko przebiegła i nawet człowiek nie był tak zmęczony. Wyprzedzanie nie jest tak bardzo męczące i niebezpieczne. Utrzymanie nie jest kosztowne ale trzeba pilnować i na bieżąco robić. Przy tym silniku pięknie pisuje
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dużo jest :) wytrzymały i odporny na głupoty kierowców :)
Wady: Francuskie kombinowanie tylni okład hamulcowy z łożyskiem ehh , wycieki oleju które trzeba kontrolować po 200 tys km
  • Silnik: NFU TU5JP4
  • Rocznik: 12.2004
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
06.09.2023 Peugeot 307SW
(6.7)
Opinia: bezproblemowy
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
Zalety: bezawaryjny
Wady: wymiana cewek (tylko)
  • Silnik: 1.6 16V NFU (TU5JP4)
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 350
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
08.07.2023 Citroën c4 1.6 110
(8.7)
Opinia: Witam. Posiadam auto od nowości z 2008 roku. Kupione w Częstochowie - Poczesna. Ogólnie mogę polecić ten samochód. Karoseria jest dobrze zabezpieczona przed korozją, bo po 15 latach nigdzie jej nie ma. Wszytko w sumie działa bez jakichś utrapiających życie bolączek, że do szału człowieczka
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Zalety: Wyciszenie, brak poważnych usterek, silnik - debiloodporny, karoseria, układ kierowniczy, dosyć dobre materiały, dobre audio,
Wady: Wady: Nawiewy - działają jak chcą, zawieszenie, listwy przedniej szyby, listwy szyb.
  • Silnik: 1.6 110km TUJP4
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 205000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam