Popularne na rynku

Silnik PSA 1.6i DOHC 109KM-110KM TU5 JP4

67827
Silnik PSA 1.6i DOHC 109KM-110KM TU5 JP4

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 1.6 16V DOHC 109-110KM o oznaczeniu TU5 JP4 stosowany w samochodach Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja nieskomplikowana, 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Jednostka bardzo udana, nie przysparzająca kierowcom większych problemów a do tych, które się zdarzają należą awarie cewki zapłonowej, przepustnicy oraz drobne usterki elektroniki – niegroźne. Przy odpowiedniej eksploatacji, wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 500 tyś kilometrów. Dodatkowym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów. Kierowcy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoitą kulturę pracy, niską awaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja
  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • bezproblemowy montaż instalacji LPG

Wady

  • awarie cewki
  • awarie przepustnicy
  • wycieki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 15) (8.6)
Trwałość 9.1/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 8.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 14 1

Najbardziej awaryjna część

20%
11%
9%
5%
32%
7%
16%
Suma głosów: 44

Opinie użytkowników

23.01.2022 PEUGEOT 307
(8.3)
Opinia: Jak na obecny przebieg 398 000Km z czego ponad 200 000km na LPG to bardzo udane auto. Głowica nadal oryginalna . Sprzągło wytrzymuje średnio ok 200 000km . Cewka ok 150 000 km
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Silnik bardzo dobrze współpracuje z LPG Nie bierze oleju
  • Silnik: 1,6i 16V 109KM LPG
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 398000
  • Spalanie: 8.1 l/100km
Polecam
17.01.2022 Peugeot 307SW
(5.0)
Opinia: Silnik w którym regularnie wypadał mi zapłon, przyczyną była zazwyczaj cewka, czasami świece. Przy ostatnim wypadnięciu zapłonu przyczyną okazały się wypalone zawory albo pierścienie. Generalnie nie polecam silnika.
  • 3.0/10
  • 3.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika
Wady: Regularne wypadanie zaplonu
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
10.06.2021 Citroen c4
(9.7)
Opinia: Kupiłem używanego z przebiegiem 187tyś, ale zadbany z Belgii, obecnie ma 277tyś i pomijając uciążliwe zawieszenie w którym stale się coś wybija, to autko super, oleju nie bierze, lakier dobry, rdzy nigdzie nie widać, warte sprowadzenia za 26tyś zł.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Cichy, dobre wyciszenie w kabinie, dynamiczny, przyzwoite spalanie, bezawaryjny.
Wady: Zawieszenie, cewka zapłonowa
  • Silnik: TU5 JP4 /109km/1.6
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 277000
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Polecam
18.03.2021 Peugeot 206
(9.7)
Opinia: Silnik mam w Peugeot 206. Jest idealny do tego samochodu (mała masa własna) i moc 109 koni mechanicznych to świetne rozwiązanie. Silnik przejechał ze mną 65000 kilometrów i nie miałem z nim żadnych problemów. Awarie przepustnicy? Ja zapobiegam w ten sposób, że raz do roku
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: -Bezawaryjność -Przyzwoita moc -Umiarkowane spalanie na trasie -Bezobsługowość -Dobra elastyczność
Wady: -Duże spalanie w mieście
  • Silnik: 1.6 16v 109KM/TU5JP4
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
10.10.2020 Citroen c4 1.6 16v
(8.3)
Opinia: Samochód udany, nie ma co ukrywać, ale do rzeczy, silnik, bo ten zawsze przysparza najnowszych problemów w każdym aucie, do tej pory oleju nie bierze, aż dziw, wymienione tylko świece, katalizator przy 160 tys padł, objawiło się słabym przyspieszeniem i szarpaniem aż zgasł i kaput.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Trwały silnik, normalny koszt serwisu ASO, dobry serwis. Przyzwoite spalanie, komfortowy - wygodny, dobre wyciszenie
Wady: Zawieszenie, świece oryginalne Bosch to tragedia NGK wytrzymują znacznie dłużej , katalizator,
  • Silnik: 109 TU5 JP4
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 158000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam