Silnik PSA 1.8i 8V SOHC 99KM-101KM XU7 JP

9796
Silnik PSA 1.8i 8V SOHC 99KM-101KM XU7 JP

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 1.8 8V SOHC o mocy 99-101KM spotykamy w samochodach Citroen oraz Peugeot segmentu C,D oraz Van. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 80.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów.


Do najbardziej awaryjnych części należy uszczelniacz wału korbowego, zapychająca się odma oraz przepustnica. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych!!! Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia, za to atutem jednostki jest jej trwałość.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobrze współpracuje z LPG

Wady

  • awarie uszczelniacza na wale
  • wycieki oleju
  • spalanie
  • awarie przepustnicy
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.5)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 5.5/10
Dynamika 5.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
0%
0%
33%
0%
33%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

08.02.2024 Peugeot 306 cabriolet
(5.7)
Opinia: Silnik słaby. Głupoty tu są napisane bo ten silnik słabo współpracuje z LPG musi być bardzo dobra instalacja z szybkimi wtryskami żeby to obsłużyć. Na krótkich dystansach robi się masło i zapycha się odma. Bardzo dużo podciśnień przy silniku i kupę przewodów. Ogólnie auto
  • 7.0/10
  • 4.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Silnik dość elastyczny z niskich obrotów Niezła kultura pracy
Wady: Dość skomplikowany osprzęt silnika bardzo dużo podciśnień i elektryki plus jest to stary silnik więc brak obd bardzo uprzykrza życie, trzeba sobie radzić doświadczeniem.
  • Silnik: 101
  • Rocznik: 1994
  • Przebieg: 227
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
29.03.2018 Piotr
(7.3)
Opinia: Niezniszczalny motor,wadliwy osprzęt ale tani w naprawie.Auto sprzedałem po dwóch latach jazdy gdzie zrobiłem 50 tys a włożyłem 350 zł takie koszty po dwóch latach śmiech.Na minus spalanie i dynamika
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Xantia 1.8. 101KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998r270tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię