Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik PSA 1.8 8V SOHC o mocy 99-101KM spotykamy w samochodach Citroen oraz Peugeot segmentu C,D oraz Van. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 80.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów.
Do najbardziej awaryjnych części należy uszczelniacz wału korbowego, zapychająca się odma oraz przepustnica. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych!!! Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia, za to atutem jednostki jest jej trwałość.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (6.5) |
| Trwałość | 8.5/10 |
| Utrzymanie | 5.5/10 |
| Dynamika | 5.5/10 |