Popularne na rynku

Silnik PSA 1.6 VTi 120KM EP6 / EP6C

173525
Silnik PSA 1.6 VTi 120KM EP6 / EP6C

Silniki PSA VTi / THP są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • BMW

Silnik PSA 1.6 16V VTi o mocy 120KM to konstrukcja, która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Trzeba kontrolować poziom oleju, przy niski poziom skutkuje usterką hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • silnik konstrukcji PSA-BMW
  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • pokrywa zaworów plastikowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000 km
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 33) (6.8)
Trwałość 6.5/10
Utrzymanie 6.4/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 20 13

Najbardziej awaryjna część

53%
7%
7%
3%
6%
2%
22%
Suma głosów: 287

Opinie użytkowników

14.09.2022 Peugeot 308
(4.7)
Opinia: Kupiłem Peugeota 308 LPG z tym silnikiem. Komputer nie wykrył problemów z mieszanką, zero check engine, aż tu wypaliło dziurę w tłoku. Koszt remontu 8000PLN, bo nikt się nie chce podjąć tulejowania bloku. Nie odczułem problemów z pobieraniem oleju. Natomiast falowanie obrotów, gaśnięcie bez powodu
  • 2.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Przyzwoicie się zbiera
Wady: Mega skomplikowany, Ograniczone możliwości remontu, regeneracji, Bardzo drogie części, Naprawa główna nieopłacalna
  • Silnik: 1.6 VTi 120 KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 205000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
17.07.2022 C4 grand Picasso
(1.0)
Opinia: Silnik do niczego jego wada wypadanie zapłonu i liche pierścienie przez co zużywa olej. Bubel PSA i BMW. Koszt remontu silnika po 200tys.km 8000zł. a do tego mechanicy uciekają od tego silnika.
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Nie kojarzę.
Wady: Silnik cały.
  • Silnik: 1.6vti 120km
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 275000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
16.07.2022 Peugeot 3008 1.6vti
(5.0)
Opinia: Nie polecam trafłem źle z zakupem samochód ładny lecz bolączkę miał silnika . Nie każdy mechanik dał z nim rade.
  • 6.0/10
  • 5.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Brak
Wady: Wariatory
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 128000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
12.07.2022 Peugeot 3008 I
(7.0)
Opinia: Peugeot 3008 2011 r. 1.6 120 km VTI przebieg 164 000 km. pierwszy właściciel łańcuch rozrządu oryginalny wymiana oleju - co rok średnio co 15 000 km
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Bezawaryjny - od 11 lat Ekonomiczny - średnie zużycie - ok. 7.3 l/ 100 km Wygodny Cichy
Wady: Brak. nic się nie zepsuło
  • Silnik: 120 km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 16400
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam
02.04.2022 Citroen C3 Picasso
(9.7)
Opinia: Jeżdżę C3 Picasso z tym sinikiem (kupiłem nowy i w 7 lat przejechałem ok. 76 tys. - niezbyt dużo, ale coś już mogę powiedzieć). Olej zmieniam co roku, zawsze było to w zakresie co 8-12 tys. Nie tylko silnik, ale cały samochód bezawaryjny -
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dobra dynamika, bezawaryjny
Wady: zużycie oleju (poniżej 1 litra na 10 tys. km)
  • Silnik: 1.6 VTi 120 KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 75900
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam