Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik PSA 1.6 16V VTi o mocy 120 KM to konstrukcja powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik ten jest bardzo zaawansowany technologicznie. Jego konstrukcja wykonana jest w całości ze stopów lekkich, a mechanizm rozrządu oparty jest na bezobsługowym łańcuchu. Ważne jest regularne kontrolowanie poziomu oleju, ponieważ niski poziom może spowodować usterkę hydraulicznego napinacza łańcucha oraz awarię wariatora faz.
Niemniej jednak, istnieją również znane problemy i awarie związane z tym silnikiem. Jednym z powszechnych problemów jest wyciek oleju. Może on występować z powodu uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub uszczelki wału korbowego. W przypadku wykrycia wycieku oleju, konieczne jest jak najszybsze podjęcie działań naprawczych, aby uniknąć poważniejszych uszkodzeń.
Innym problemem jest możliwość wystąpienia awarii termostatu. Jeśli termostat ulegnie awarii, może to prowadzić do problemów z regulacją temperatury silnika. W takim przypadku zaleca się wymianę termostatu, aby przywrócić prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia.
Niekiedy również mogą występować problemy z elektroniką sterującą silnikiem. Mogą to być drobne usterki, takie jak problemy z czujnikami, które wpływają na pracę silnika. W przypadku wystąpienia takich problemów, konieczne może być skorzystanie z diagnostyki komputerowej w celu zlokalizowania i naprawienia usterek.
Mimo tych potencjalnych problemów, silnik PSA 1.6 16V VTi nadal cieszy się uznaniem ze względu na swoją dobrą dynamikę, niezłe osiągi oraz kulturę pracy. Ważne jest jednak regularne serwisowanie i konserwacja silnika, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia awarii i utrzymać go w jak najlepszej kondycji.
Opis stworzony przez GranSport – Tuning Samochodów Luksusowych
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Citroen C3 II 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen C3 II FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen C3 Picasso FL 1.6 16V VTi EGS6 120KM (EP6C)
Citroen C3 Picasso 1.6 16V VTi 120KM (EP6)
Citroen C4 I FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6)
Citroen C4 II 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen C4 Picasso I FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6)
Citroen C4 Picasso II 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen C4 Grand Picasso I FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6)
Citroen C4 Grand Picasso II 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen C5 II FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Citroen Berlingo II 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen Berlingo II FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen DS3 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen DS4 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Peugeot 207 FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6)
Peugeot 208 I 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Peugeot 2008 I 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Peugeot 308 I 1.6 16V VTi 120KM (EP6)
Peugeot 308 I FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Peugeot 3008 I 1.6 16V VTi 120KM (EP6)
Peugeot 3008 I FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Peugeot 5008 I 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Peugeot 5008 I FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Peugeot 508 I 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Peugeot Partner II 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
MINI Cooper R56 1.6 16V 120KM (N16B16)
| Średnia (głosów: 48) | (6.6) |
| Trwałość | 5.9/10 |
| Utrzymanie | 6.6/10 |
| Dynamika | 7.4/10 |
Citroen C3 II 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen C3 II FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen C3 Picasso FL 1.6 16V VTi EGS6 120KM (EP6C)
Citroen C3 Picasso 1.6 16V VTi 120KM (EP6)
Citroen C4 I FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6)
Citroen C4 II 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen C4 Picasso I FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6)
Citroen C4 Picasso II 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen C4 Grand Picasso I FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6)
Citroen C4 Grand Picasso II 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen C5 II FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Citroen Berlingo II 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen Berlingo II FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen DS3 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Citroen DS4 1.6 16V VTi 120KM (EP6 C)
Peugeot 207 FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6)
Peugeot 208 I 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Peugeot 2008 I 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Peugeot 308 I 1.6 16V VTi 120KM (EP6)
Peugeot 308 I FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Peugeot 3008 I 1.6 16V VTi 120KM (EP6)
Peugeot 3008 I FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Peugeot 5008 I 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Peugeot 5008 I FL 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Peugeot 508 I 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
Peugeot Partner II 1.6 16V VTi 120KM (EP6C)
MINI Cooper R56 1.6 16V 120KM (N16B16)