Popularne na rynku

Silnik PSA 1.6 16V VTi 120KM EP6 / EP6C

248781
Silnik PSA 1.6 16V VTi 120KM EP6 / EP6C

Silniki PSA VTi / THP są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • BMW

Silnik PSA 1.6 16V VTi o mocy 120 KM to konstrukcja powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik ten jest bardzo zaawansowany technologicznie. Jego konstrukcja wykonana jest w całości ze stopów lekkich, a mechanizm rozrządu oparty jest na bezobsługowym łańcuchu. Ważne jest regularne kontrolowanie poziomu oleju, ponieważ niski poziom może spowodować usterkę hydraulicznego napinacza łańcucha oraz awarię wariatora faz.


Niemniej jednak, istnieją również znane problemy i awarie związane z tym silnikiem. Jednym z powszechnych problemów jest wyciek oleju. Może on występować z powodu uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub uszczelki wału korbowego. W przypadku wykrycia wycieku oleju, konieczne jest jak najszybsze podjęcie działań naprawczych, aby uniknąć poważniejszych uszkodzeń.

Innym problemem jest możliwość wystąpienia awarii termostatu. Jeśli termostat ulegnie awarii, może to prowadzić do problemów z regulacją temperatury silnika. W takim przypadku zaleca się wymianę termostatu, aby przywrócić prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia.


Niekiedy również mogą występować problemy z elektroniką sterującą silnikiem. Mogą to być drobne usterki, takie jak problemy z czujnikami, które wpływają na pracę silnika. W przypadku wystąpienia takich problemów, konieczne może być skorzystanie z diagnostyki komputerowej w celu zlokalizowania i naprawienia usterek.

Mimo tych potencjalnych problemów, silnik PSA 1.6 16V VTi nadal cieszy się uznaniem ze względu na swoją dobrą dynamikę, niezłe osiągi oraz kulturę pracy. Ważne jest jednak regularne serwisowanie i konserwacja silnika, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia awarii i utrzymać go w jak najlepszej kondycji.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • silnik konstrukcji PSA-BMW
  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • pokrywa zaworów plastikowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000 km
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 41) (6.7)
Trwałość 6.1/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 23 18

Najbardziej awaryjna część

60%
5%
6%
3%
6%
2%
17%
Suma głosów: 401

Opinie użytkowników

18.02.2024 Peugeot 308 SW
(4.7)
Opinia: Kupiłem Peugeot 308 SW rocznik 2008, przebieg około 150 tys, natychmiast wyszły problemy z ciśnieniem oleju, po miesiącu coś poważnego z elektryką / elektroniką (już 3ci miesiąc jeździ od warsztatu do warsztatu i nie mogą uruchomić auta).
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Wady: Problemy z ciśnieniem oleju, problemy z elektroniką
  • Silnik: 1.6 vti 120 km
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 150
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
04.02.2024 Peugeot 207
(3.3)
Opinia: Miałem w Peugeot 207 - pomimo regularnego serwisowania po 120tys zaczęły się konkretne problemy. Silnik brał wszystkie płyny łącznie z chłodniczym. Na naprawy poszło tyle co na cały samochód. W pewnym momencie mechanicy zaczęli odmawiać przyjmowania tego samochodu.
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 8.0/10
Zalety: względnie dobry do 80tys km dynamika
Wady: silnik - ciągłe problemy z pobieraniem płynów (olej, chłodniczy razem z paliwem)
  • Silnik: 1.6 VTI
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 7.7 l/100km
Odradzam
12.12.2023 207SW
(5.7)
Opinia: PUG 207 SW. Kupiłem to coś 3 lata temu z przebiegiem 68k km. Teraz ma około 160k km. W tym czasie: 3x wymieniony termostat - pęka obudowa, elektromagnes wybieraka sprężarki klimatyzacji, dwie diody prostownicze na alternatorze, końcówki drążków kierowniczych, sprzęgło, łożyska kół, świece. Kominukat Antipullution Fault oraz
  • 3.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Wygoda
Wady: Silnik to studnia bez dna
  • Silnik: 1.6 vti
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
06.05.2023 Peugeot 308 SW
(10.0)
Opinia: Jak dla mnie silnik naprawdę OK. Żwawy i dynamiczny - wystarczy do sprawnej jazdy. Do prędkości 140 jest na prawdę cichy, powyżej niestety trochę hałasuje. Odwdzięczy się na stacji benzynowej - średnie spalanie poniżej 7l. Jak wiadomo ten silnik zużywa trochę oleju (ok 2-3l
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cicha i ładna praca. Dobra dynamika. Niskie spalanie. Niezawodność.
Wady: Zwiększone zużycie oleju.
  • Silnik: PSA 1.6 VTi 120KM EP6
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 173000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
23.03.2023 Peugeot 308 I
(5.7)
Opinia: Kupiłem niedawno auto z tym silnikiem i byłem przygotowany ma branie oleju… ale nie aż tyle! Co 20km muszę dolewać litr oleju! Czasami to dolewam oleju 2 razy jak bagnet ma wielkość żeby starczyło na długą trasę… nigdy więcej tego silnika… kupiłem tydzień temu i
  • 2.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dużo mocy i oszczędny
Wady: Na zimnym chodzi jak Diesel (a od klekota chciałem uciekać) i bierze kosmiczne ilości oleju nawet chemia nie pomaga
  • Silnik: 120km EP6
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 187107
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Odradzam