Popularne na rynku

Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.6 16V VTi 120KM (EP6/EP6C)

145758
Silnik 1.6 16V VTi 120KM (EP6/EP6C)

Silniki PSA VTi/PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik 1.6 VTi o mocy 120KM to konstrukcja, która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Trzeba kontrolować poziom oleju, przy niski poziom skutkuje usterką hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • silnik konstrukcji PSA-BMW
  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • pokrywa zaworów plastikowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuh
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000 km
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 27) (7.2)
Trwałość 6.9/10
Utrzymanie 6.7/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 18 9

Najbardziej awaryjna część

50%
8%
8%
2%
6%
2%
24%
Suma głosów: 233

Opinie użytkowników

09.07.2021 Peugeot 308
(2.7)
Opinia: Silnik złom oleju bierze z 1l na 1000km i jeszcze wypada zapłon i h.. wie o co chodzi
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 6.0/10
Wady: Bierze olej Wypada zapłon
  • Silnik: 120km / EP06
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 217000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Odradzam
06.06.2021 Peugeot 207 Vti
(6.0)
Opinia: Silnik katastrofa , palenie oleju jak głupi, wypadanie zapłonu , nigdy więcej takiego silnika , najgorszy bubel z jakim miałem do czynienia poza 1,9 dCi, one są siebie warte
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Brak
Wady: Silnik cały
  • Silnik: 1,6 Vti
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
01.06.2021 Peugeot 208
(8.7)
Opinia: Silnik dobrze sprawuje się w tym małym pyrdku jakim jest 208. Nie wiem jak w większych autach ale w tym dynamika jazdy jest bardzo dobra. W związku z małą masą auta spalanie też nie jest za wysokie, a w połączeniu z gazem to już w
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Przyspieszenie, niskie spalanie, dobrze pracuje z gazem, fajne brzmienie
Wady: Niestety lubi sobie podpić oleju
  • Silnik: 1,6VTi 120km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 80000 km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
10.04.2021 308 I
(2.7)
Opinia: Dramat. Stanowczo odradzam zakup. Sypiący się rozrząd z wariatorami wymiana 3 tys., 5 l oleju dodatkowo między dolewkami, niezbyt dynamiczny, a powyżej 130 głośny i paliwożerny. Na lpg pojawia się depolution system faulty, wypadają zapłony.
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 4.0/10
Zalety: -ciężko jakąś znaleźć, do 100km/h jest cichy
Wady: -bierze olej -brak dynamiki przy wyzszych prędkościach -drogie naprawy, a niestety zdażają się często
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 172000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
17.07.2020 Citroen C3 Picasso
(4.0)
Opinia: Świetnie wkręca się na obroty, a potrzebuje ich ponieważ poniżej 2500 obr./min nic się nie dzieje, ale jak już się wkręci to jest naprawdę dynamiczny. Prędkość 100 km/h rozwija dopiero przy 3000 obr./min (konsekwencja braku 6 biegu) i poziom hałasu jest wciąż akceptowalny, przy 140
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 10.0/10
Zalety: relatywnie niskie zużycie paliwa, bardzo dobra dynamika przy wyższych obrotach
Wady: duże zużycie oleju - konsekwencja nietrwałych komponentów układu rozrządu
  • Silnik: 120 KM/EP6C
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 69000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam