Silnik PSA 1.8 16V 115KM-116KM EW7 J4

19253
Silnik PSA 1.8 16V 115KM-116KM EW7 J4

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 1.8 16V o mocy 115-116KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 90-tych nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Niestety silnik nie jest wolny od awarii, zdarzają się kosztowne problemy z popychaczami przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu. Do mniej kosztownych możemy zaliczyć awarie przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lambd oraz drobnej elektryki. Silnik ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny ale poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja bezproblemowa naprawa
  • silnik elastyczny
  • bardzo dobrze znosi LPG

Wady

  • problemy z elektryka
  • awarie przepustnicy
  • awarie silniczka krokowego
  • kosztowne awarie popychaczy
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.2)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
67%
33%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

17.05.2018 Arkadiusz
(9.0)
Opinia: silnik z przeb przeszło 420 tys km , lekki pobór oleju ok 1/2litr na 10tys km lane do tej pory 5w40 , od 130tys km na sekwencji lpg , świece i cewka wymiana, w całej historii auta .silnik solidny i trwały
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: c5
  • Rocznik / Przebieg: 2005
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
11.05.2017 Mariusz
(8.0)
Opinia: Silnik wyjątkowo trwały. Jak to 16zaworówce trochę głośna praca.Idealny pod LPG ale trzeba pilnować filtrów i świec. Potwierdzam kiepskie cewki zapłonowe przy przebiegu 350tyskm 3 razy wymiana. Patent bez kabli bardzo dobry tylko czemu nie zastosowali oddzielnych cewek na każdy cylinder nie wiem.Sonda wymiana 2razy.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: peugeot 406 116KM
  • Rocznik / Przebieg: 2001 345 tyś.km
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
02.12.2016 Marcin
(7.7)
Opinia: silnik spisuje się dobrze po za drobiazgami takimi jak cewki,kable oraz świece nie ma problemów.Auto nie nowe bo juz 13 lat a przebieg 280tys to muszę powiedzieć że jest dobry,pali na dotyk.Spalanie w aucie w granicach 8l .Tanie koszty serwisu i części to duży plus,
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Xsara Picaso
  • Rocznik / Przebieg: 2003/280tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam