Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.6i 8V o mocy 88 lub 90KM spotkamy w samochodach Citroen oraz Peugeot segmentu B oraz C. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 80.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, sondy lambda oraz drobna elektryka. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych!!! Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała jednostka
tanie części
prosta konstrukcja co za tym idzie łatwa naprawa
łatwość montażu jednostka LPG
Wady
przeciętna kultura pracy
awarie sondy lambda.spalanie
regulacja luzów zaworowych
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 80.000
Ilość oleju silnikowego:
3.5 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 15.000
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Średnia ocena użytkowników
Średnia (głosów: 2)
(8.2)
Trwałość
8.5/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:
20
Czy poleciłbyś ten silnik?
Suma głosów:
4
4
0
Najbardziej awaryjna część
0%
100%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów:
1
Opinie użytkowników
05.03.2020Citroen Xsara gen 1 Hatchback wer. Millessime
(8.0)
Opinia:
Citroen Xsara - auto żony przez 10 lat - nastukane ponad 200 tys km - w silniku wymieniony termostat, czujnik temperatury, pęknięty wąż chłodnicy ( ze starości ), od przebiegu 50 tys silnik na LPG - jazda bez problemowa - spalanie w dużym mieście ok
9 l LPG , na trasie można uzyskać 7l . Silnik dość głośny, natomiast w zasadzie całkowicie bezobsługowy. U mnie cewka zapłonowa nie zepsuła się mimo że za cały okres użytkowania świece wymieniane były może dwukrotnie. Do końca użytkowania zerowe zużycie oleju, silnik całkowicie pozbawiony wycieków. Bezproblemowy start w każdą pogodę. Pod maską Xsary bardzo dobry dostęp do wszystkich podzespołów. Osiągi - nie powalają - trochę za długie przełożenia skrzyni, która notabene jest najsłabszym elementem w tym aucie ( chodzi o jej precyzję i haczenie - nie i trwałość ). Ceny części bardzo niskie. np kompletny rozrząd kosztuje ok 250 zł ( należy przestrzegać interwału wymiany 90 tys km silnik kolizyjny ) - Auto zostało sprzedane z przebiegiem 220 tys
9.0/10
9.0/10
6.0/10
Zalety:
Bezawaryjność, Zużycie paliwa, niskie ceny części, nie zużywa oleju
Wady:
nieprecyzyjna, hacząca skrzynia biegów, silnik dosyć głośny, krótki interwał wymiany paska rozrządu 90 tys km
Silnik:
88KM / TU5
Rocznik:
2000
Przebieg:
220000
Spalanie:
8.0 l/100km
Polecam
15.10.2017Marcin
(8.3)
Opinia:
Auto mojego taty które czasami pożyczam i to częściej niż czasami,w rodzinie od 7 lat .Silnik bardzo dobry przede wszystkim oszczędny ale w miarę spokojnej jazdy wtedy średnio 7L w mieście dochodzi do 8L.Co do awaryjności jest praktycznie zerowa w zasadzie po za bzdurami nic
się nie dzieje,serwis tani każdy mechanik naprawia w przysłowiowe pół godziny.Mieliśmy go sprzedawać ale padło na to że niema co robić prezentów komuś bo dzisiaj ciężko o takie auto co jest bezawaryjne i tanie w utrzymaniu.