Silnik PSA 1.8 16V 125KM EW7 A

48372
Silnik PSA 1.8 16V 125KM EW7 A

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 1.8 16V o mocy 125KM to konstrukcja, która miała zastąpić starszą wysłużoną odmianę EW7 J4 nie spełniającą europejskich norm spalin. Silnik zaawansowany technologicznie w porównaniu do poprzednika, miedzy innymi zastosowano zmienne fazy rozrządu a sama jednostka spełnia normy Euro4.Trzeba kontrolować poziom oleju, ponieważ przypadłością tej jednostki jest duży apetyt na olej. Przy bardzo dużych ubytkach oleju trzeba liczyć się, że przyczyną mogą być uszczelniacze zaworowe lub pierścienie.


Użytkownicy którzy zamontowali instalację LPG często narzekają na problemy takie jak falowanie, przerywanie o ciężkie odpalanie, często wymieniają takie elementy jak cewki, kable, świece i problem pozostaje .Przyczyną tych objawów może być problem z odpowiednim zestrojeniem instalacji. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie cewki
  • awarie przepustnicy
  • duże ubytki oleju
  • awarie popychaczy
  • problemy z instalacją LPG-falowanie obrotów przerywanie ciężkie odpalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (8.0)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 6.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

23%
15%
15%
5%
28%
10%
5%
Suma głosów: 40

Opinie użytkowników

02.10.2022 C4 Picasso
(8.7)
Opinia: C4 Picasso 2008r. Użytkowany od 6 lat od przebiegu 180 do dzis ma 235 tys km przejechane i oprócz wymiany rozrządu z pompa wody, termostatu i świec zapłonowych nic nie było w silniku robione. Olej 1 l dolewki między wymiana co10 tys km .
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Solidna konstrukcja
Wady: Paliwożerne ale w aucie 1.5 t do przyjęcia
  • Silnik: 125
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 235.00
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
31.05.2022 Citroen C4 Grand Picasso
(7.7)
Opinia: Cytrynka C4 Grand Picasso, mam od 7 lat i bujam się na LPG a założony od nowości. Nie ma problemu z wtryskami LPG i benzynowymi. Oleju nie bierze i nie zgodzę się z opisem. Fakt że uczę mechaniki to wiem iż lepiej olej wymieniać po
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
Zalety: - niezawodny, - mały koszt napraw, - regularne dbanie = brak apetytu na olej, - prostota w budowie, - super do LPG np. STAGA
Wady: - mulasty na LPG - zużycie paliwa w mieście (do 13 l)
  • Silnik: 125 KM
  • Rocznik: 2077
  • Przebieg: 254000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
03.01.2022 c4 picasso
(8.0)
Opinia: Posiadam citroen c4 picasso od 4 lat przejechałem około 80 tys i troszkę się nie zgodzę z opisem a mianowicie z jednym z dobrą dynamika auto jest naprawdę wolne i ospałe ale silnik trzeba przyznać ze twardy strasznie nie mam lekkiej nogi spalanie 12
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: trwała jednostka
Wady: spore spalanie ubytki oleju
  • Silnik: 1,8 125hp
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 275000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
22.09.2020 Citroen C4 Picasso I
(8.3)
Opinia: Autem z tym silnikiem przejechałem 30 tys km z czego 12 tys na gazie ale mój gazownika to polecana osoba do montażu gazu zarówno przez brata który gazowal u niego 3 auta jak i przez kolegów którzy gazowali u niego swoje auta i może dzięki
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Prosta budowa, tania obsługa i naprawy
  • Silnik: 1.8 16v 125KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 200 tyś km
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
04.05.2020 Citroen C5
(8.0)
Opinia: Silnik jak najbardziej na plus, jak wymienia się olej na czas i pozostałe części eksploatacyjne typu rozrząd to posłuży na długo, silnik pod gaz rewelacja, w moim aucie założony od nowości, fabrycznie, przejechał już 335 000 i samochód chcę dalej jeździć, spalanie LPG wynosi w
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Ekonomia Tanie części
Wady: Dynamika
  • Silnik: 1.8L 16v
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 335 000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię