Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Toyota 1.33 16V Dual VVT-i o mocy 99 lub 101KM wszedł do produkcji w 2009 roku zastępując wysłużoną jednostkę 1.4 97KM i miał szerokie zastosowanie w modelach Toyoty. Jednostka charakteryzuje się dobrą elastycznością i niskim poziomem spalania. Trzeba wspomnieć o partii silników z początkowych lat produkcji, które cierpiały na poważną awarię pierścieni przy przebiegach 50-60tys/km!
Jednostka o oznaczeniu Dual VVT-i wyposażona w system zmiennych faz rozrządu sterujących zarówno pracą zaworów ssących jak i dolotowych. Montaż instalacji LPG nie jest tak problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz niska awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silniki z początku lat produkcji miały wadliwe pierścienie (partia silników)
Toyota iQ 1.33 16V Dual VVT-i 98KM (1NR-FE)
Toyota Yaris II FL 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Toyota Yaris II FL 1.33 16V Dual VVT-i 101KM (1NR-FE)
Toyota Yaris III 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Toyota Urban Cruiser 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Toyota Urban Cruiser 1.33 16V Dual VVT-i 101KM (1NR-FE)
Toyota Verso-S 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Toyota Auris I 1.33 16V Dual VVT-i 101KM (1NR-FE)
Toyota Auris I FL 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Toyota Auris II 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Toyota Auris II FL 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Toyota Corolla E15 1.33 16V Dual VVT-i 101KM (1NR-FE)
Toyota Corolla E17 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Subaru Trezia 1.3i 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
| Średnia (głosów: 8) | (9.1) |
| Trwałość | 9.8/10 |
| Utrzymanie | 9.6/10 |
| Dynamika | 7.9/10 |
Toyota iQ 1.33 16V Dual VVT-i 98KM (1NR-FE)
Toyota Yaris II FL 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Toyota Yaris II FL 1.33 16V Dual VVT-i 101KM (1NR-FE)
Toyota Yaris III 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Toyota Urban Cruiser 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Toyota Urban Cruiser 1.33 16V Dual VVT-i 101KM (1NR-FE)
Toyota Verso-S 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Toyota Auris I 1.33 16V Dual VVT-i 101KM (1NR-FE)
Toyota Auris I FL 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Toyota Auris II 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Toyota Auris II FL 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Toyota Corolla E15 1.33 16V Dual VVT-i 101KM (1NR-FE)
Toyota Corolla E17 1.33 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)
Subaru Trezia 1.3i 16V Dual VVT-i 99KM (1NR-FE)