Alfa Romeo
			
			
				
				BMW Seria M
			
			
				
				BMW Seria N
			
			
				
				BMW Twin Power
			
			
				
				Chevrolet / Daewoo
			
			
				
				Chrysler
			
			
				
				Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
			
			
				
				Fiat 1.3/1.4/1.6
			
			
				
				Fiat 1.8/2.0/2.4
			
			
				
				Ford Zetec
			
			
				
				Ford Duratec
			
			
				
				Ford EcoBoost/Ti-VCT
			
			
				
				i-DSI/i-VTEC
			
			
				
				VTEC/Non-VTEC
			
			
				
				Hyundai / Kia
			
			
				
				Jaguar / Land Rover
			
			
				
				MZR Serii Z/L
			
			
				
				Serii B/F/K
			
			
				
				SkyActiv-G/X
			
			
				
				R3/R4/R6
			
			
				
				V6/V8/V12
			
			
				
				Mitsubishi
			
			
				
				Nissan
			
			
				
				Opel
			
			
				
				PSA EW/ES
			
			
				
				PSA TU/XU
			
			
				
				PSA VTi/PureTech
			
			
				
				Renault
			
			
				
				Suzuki
			
			
				
				Toyota
			
			
				
				FSI
			
			
				
				MPI
			
			
				
				TSI
			
			
				
				Volvo
			
		Silnik Ford 3.0 V6 24V Duratec o mocy 200-226KM montowany w limitowanych wersjach Mondeo Mk3 o oznaczeniu ST lub Titanium  a także w Mazdzie MPV. Silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa i rozrządem opartym na łańcuchu. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Jednak silnik nie jest wolny od usterek a najbardziej trapiące odmiany V6 to awarie pompy paliwa, przeważnie powodem togo jest złej jakości paliwo dlatego lepiej zainwestować w odmianę z metalowym wirnikiem. Również układ chłodzenia nie jest trwały a w szczególności trzeba zwrócić uwaga na klapy w kolektorze dolotowym.
 Musimy pamiętać, że serwis i naprawy w przypadku silników V6 nie należą do tanich, plusem jest bardzo dobra dostępność części!!! Kolejnym minusem jest wysoki poziom spalania a co za tym idzie wysokie koszty utrzymania. Na szczęście silnik bardzo dobrze współpracuje z instalacja LPG jednak musi to być dobrej klasy instalacja oraz bardzo dobrze zintegrowana. Jeżeli silnik współpracuje ze złej klasy instalacją to może skończyć się awarią uszczelki pod głowicą. Reasumując silnik 3.0 V6 jest bardzo udaną konstrukcją o świetnych właściwościach, wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej dynamice oraz niskiej awaryjności.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (7.8) | 
| Trwałość | 8.7/10 | 
| Utrzymanie | 5.3/10 | 
| Dynamika | 9.3/10 |