Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Ford 2.5 V6 Duratec SVT o mocy 205KM jest odmianą, która była stosowana w latach 1998-2000 w modelach Ford Mondeo MK2 oraz na rynek amerykański w Ford SVT Contuar. W odróżnieniu od wersji bazowej o mocy 170KM w silniku zastosowano szereg modyfikacji, które miał na celu zwiększenie mocy i podwyższenie parametrów.
Do najważniejszych modyfikacji trzeba zaliczyć zwiększenie korpusu przepustnicy którą stosowano w odmianie Duratec 30, nowszy filtr powietrza, lżejsze koło zamachowe oraz nowszej generacji układ wydechowy. Te oraz inne modyfikacje przełożyły się na bardzo dobre osiągi oraz świetną dynamikę,silnik znany z Forda Mondeo pod nazwą ST200. Bardzo udana konstrukcja, mało awaryjna z dobrą dynamiką i kulturą pracy. Jednak silnik nie jest wolny od usterek, najbardziej trapiące odmiany V6 to awarie pompy paliwa, przeważnie powodem togo jest złej jakości paliwo. Najlepiej zainwestować w odmianę z metalowym wirnikiem. Również układ chłodzenia nie jest trwały a w szczególności trzeba zwrócić uwaga na klapy w kolektorze dolotowym. Musimy pamiętać, że serwis i naprawy w przypadku silników V6 nie należą do tanich, plusem jest bardzo dobra dostępność części.
Kolejnym minusem jest wysoki poziom spalania a co za tym idzie wysokie koszty utrzymania. Na szczęście silnik bardzo dobrze współpracuje z instalacja LPG jednak musi to być dobrej klasy instalacja oraz bardzo dobrze zintegrowana. Silnik współpracujący ze złej klasy instalacją może skończyć się awarią uszczelki pod głowicą. Reasumując silnik 2.5V6 jest bardzo udaną konstrukcją o świetnych właściwościach, wysokiej kulturze pracy, bardzo dobrej dynamice oraz niskiej awaryjności.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 6.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |