Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.0 12V TSI z rodziny EA211 o mocach 82, 86, 90, 95, 102, 110 lub 115KM to nowa konstrukcja koncernu VW wprowadzona na rynek w 2015 roku jako następca jednostki 1.2 TSI. Silnik w dużym stopniu został oparty na starszej wersji 1.0 MPI w wtryskiem pośrednim. Konstrukcja 3-cylindrowa z 4 zaworami na cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w turbosprężarkę, która jest sterowana elektronicznie i generuje ciśnienie 1.6 bar
Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami przy niskim poziomie spalania. W tym celu zastosowano ciśnieniowy odlew ze stopu aluminium co pozwoliło na uzyskanie masy całkowitej silnika 93kg! Na niską masę wpłynęło też zintegrowanie kolektora dolotowego z wodną chłodnicą powietrza. Ten zabieg poza obniżeniem masy wpłynął na szybsze nagrzewanie się jednostki. Na duże wyróżnienie trzeba zapisać trwały rozrząd, który jest oparty na pasku a jego interwał przypada na 210 tys. km a to za sprawą jego pracy w oleju tzw. kąpieli olejowej.
Pomimo trzech cylindrów silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy żadnych drgań. Kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie. To z kolei wynika z dobrze wyważonych podzespołów silnika, które całkowicie wyeliminowały drgania. W mocniejszych wersjach zastosowano koło dwumasowe. To pozwoliło na wprowadzenie jednostki w takich modelach jak Skoda Octavia III a także VW Golf VII. Z racji szerokiego zastosowania jednostki oraz kilku wariantów mocy wprowadzono trzy przekładnie biegów. 5-biegową znajdziemy w najsłabszych odmianach, 6-biegowe w wersjach mocniejszych lub automatyczną 7-biegową DSG
Co do awaryjności jednostki jest ona na znikomym poziomie, silnik spisuje się rewelacyjnie a przebieg 200 tys. km nie sprawia mu żadnych problemów. Przy tym jednostka oferuje bardzo dobrą dynamikę, kulturę pracy i niski poziom spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników: waga silnika, rozwiązania technologiczne (między innymi układ wtryskowy) oraz turbosprężarka. W roku 2019 silnik 1.0 TSI przeszedł szereg modyfikacji i został dostosowany do najnowszych norm spalin Euro6d Temp przez co seryjnie został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Audi A1 8X FL 1.0 12V TFSI ultra 82KM (CHZE)
Audi A3 8V FL 1.0 12V TFSI 116KM (CHZD/DKRF)
Audi Q2 GA 1.0 12V TFSI 116KM (CHZJ)
Seat Ibiza IV FL 1.0 12V Eco TSI 95KM (CHZB)
Seat Ibiza V 1.0 12V Eco TSI 95KM (CHZL/DKLA)
Seat Ibiza IV FL 1.0 12V Eco TSI 110KM (CHZC)
Seat Leon III FL 1.0 12V Eco TSI 86KM (DKLB)
Seat Leon IV 1.0 12V TSI Evo 110KM (DLAA)
Seat Toledo IV FL 1.0 12V Eco TSI 110KM (CHZC)
Skoda Fabia III 1.0 12V TSI 95KM (CHZB)
Skoda Fabia III FL 1.0 12V TSI 95KM (CHZB)
Skoda Fabia IV 1.0 12V TSI Evo 110KM (DLAA)
Skoda Kamiq 1.0 12V TSI 115KM (DKRF)
Skoda Karoq FL 1.0 12V TSI Evo 110KM (DLAA)
Skoda Octavia III FL 1.0 12V TSI 115KM (CHZD)
Skoda Octavia IV 1.0 12V TSI Evo 110KM (DLAA)
Skoda Rapid FL 1.0 12V TSI 95KM (CHZB)
Skoda Scala 1.0 12V TSI 116KM (DKRF)
Volkswagen Golf VII FL 1.0 12V Eco TSI 86KM (CHZK)
Volkswagen Golf VIII 1.0 12V TSI Evo 110KM (DLAA)
Volkswagen Polo VI 1.0 12V TSI 115KM (CHZJ)
Volkswagen Polo VI FL 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Volkswagen T-Cross 1.0 12V TSI Evo 110KM (DLAA)
Volkswagen T-Roc 1.0 12V TSI 115KM (CHZJ/DKRF)
Volkswagen Taigo 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
| Średnia (głosów: 3) | (9.3) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.7/10 |
| Dynamika | 9.3/10 |
Audi A1 8X FL 1.0 12V TFSI ultra 82KM (CHZE)
Audi A3 8V FL 1.0 12V TFSI 116KM (CHZD/DKRF)
Audi Q2 GA 1.0 12V TFSI 116KM (CHZJ)
Seat Ibiza IV FL 1.0 12V Eco TSI 95KM (CHZB)
Seat Ibiza V 1.0 12V Eco TSI 95KM (CHZL/DKLA)
Seat Ibiza IV FL 1.0 12V Eco TSI 110KM (CHZC)
Seat Leon III FL 1.0 12V Eco TSI 86KM (DKLB)
Seat Leon IV 1.0 12V TSI Evo 110KM (DLAA)
Seat Toledo IV FL 1.0 12V Eco TSI 110KM (CHZC)
Skoda Fabia III 1.0 12V TSI 95KM (CHZB)
Skoda Fabia III FL 1.0 12V TSI 95KM (CHZB)
Skoda Fabia IV 1.0 12V TSI Evo 110KM (DLAA)
Skoda Kamiq 1.0 12V TSI 115KM (DKRF)
Skoda Karoq FL 1.0 12V TSI Evo 110KM (DLAA)
Skoda Octavia III FL 1.0 12V TSI 115KM (CHZD)
Skoda Octavia IV 1.0 12V TSI Evo 110KM (DLAA)
Skoda Rapid FL 1.0 12V TSI 95KM (CHZB)
Skoda Scala 1.0 12V TSI 116KM (DKRF)
Volkswagen Golf VII FL 1.0 12V Eco TSI 86KM (CHZK)
Volkswagen Golf VIII 1.0 12V TSI Evo 110KM (DLAA)
Volkswagen Polo VI 1.0 12V TSI 115KM (CHZJ)
Volkswagen Polo VI FL 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Volkswagen T-Cross 1.0 12V TSI Evo 110KM (DLAA)
Volkswagen T-Roc 1.0 12V TSI 115KM (CHZJ/DKRF)
Volkswagen Taigo 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)