Renault

Silnik Renault 2.0 MPI Turbo 163KM F4Rt

24879
Silnik Renault 2.0 MPI Turbo 163KM F4Rt

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 2.0 16V Turbo o mocy 163KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm jest uzupełnieniem jednostek benzynowych wolnossących o oznaczeniu F4R. Jednostka weszła do produkcji w 2002 r. z klasyczną turbosprężarką firmy Mitsubishi. Silnik współpracował z 6-biegową skrzynią manualną lub 5-biegową automatyczną. Silnik wyposażony we wtrysk EFI tzw. pośredni z rozrządem opartym na pasku, elektroniczną przepustnicą oraz hydrauliczną regulacja zaworów. Silnik został wyposażony również w koło dwumasowe lecz było one bardzo trwałe i nie stwarzało praktycznie żadnych problemów. Warto nadmienić, że w 2007 roku silnik przeszedł szereg zmian.


Zmieniono turbinę z klasycznej na turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz podniesiono moc. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest bardzo chwalony za jego bezawaryjność, niskie koszty serwisu oraz dostępność części jak również bardzo dobre osiągi i świetna dynamikę. Do minusów należą słynne problemy z cewkami co skutkuje nie równą pracą i trzęsieniem, które może doprowadzić do zerwania poduszek pod silnikiem oraz wysokim poziomem spalania.Warto zwrócić uwagę na to, że silnik ten ma katalizator wstępny, który może wypalić się już po przejechaniu 50tys km!!! Trzeba pamiętać o spadku mocy i słabszej dynamice.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: pośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • prosta i trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie koszty serwisu
  • możliwość tuningu
  • dostępność części
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • awarie cewki zapłonowej Sagem
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

03.07.2021 Espace 2,0T
(10.0)
Opinia: 2,0T to ponadczasowy silnik, praktycznie niezawodny i bardzo dobrze współpracuje z gazem
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika, bezawaryjność
Wady: brak
  • Silnik: 2,0T 163KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 366000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
04.04.2021 Renault Scenic II
(9.3)
Opinia: Auto naprawdę godne uwagi. Silnik 2.0 turbo 163 KM jest naprawdę rewelacyjny. Aż żal że Renault nie wrzuca go już do nowych samochodów. Przejechane 60 tys km i zero awarii ( na gazie i benzynie). Dzięki temu silnikowi zmieniłem zdanie o Renault na bardzo pozytywne.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Trwałość, dynamika
Wady: nie odnotowałem
  • Silnik: F4Rt 163 KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 282000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
21.07.2020 Renault Laguna II PH1
(10.0)
Opinia: Silnik ten świetnie znosi gaz. Można całkiem dobre osiągi uzyskać przy minimalnych kosztach eksploatacji. Silnik jest praktycznie bezobsługowy z wyjątkiem cewek jak wyżej wspomniano (pękają razem z przewodami od temperatury) dwumasa jest bardzo wytrzymała, tak samo jak turbo (od 2004 nie były regenerowane)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Duża dynamika silnika Świetnie znosi LPG (spalanie 9-12l/100km) Niska awaryjność w porywach do zerowej Wysoki komfort jazdy przy każdej prędkości Samochód nigdy nie zardzewieje Świetna widoczność dzięki reflektorom ksenonowym
Wady: Pękające cewki i przewody od temperatury Przy przebiegach 320+ możliwe zatarcie kompresora klimatyzacji (będzie wył)
  • Silnik: 2.0T 163KM F4R
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 327594
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
30.07.2019 Espace 4
(9.3)
Opinia: Silnik ten jest rozwojem F4R, ktory, jak i inne z tej rodziny (K4M/K4J) byl od razu projektowany pod LPG i nawet sie sprzedawal z fabrycznie zamontowana instalacja. Rozni sie od F4R tylko turbina i dolotem, w silnikach F4R/K4M/K4J na dole kollektora ssacego (tej aluminiowej polowki,
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 163/F4Rt
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam