Renault

Silnik Renault 1.8 8V SOHC MPI 94KM F4P

11063
Silnik Renault 1.8 8V SOHC MPI 94KM F4P

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.8 8V MPI o mocy 94KM był stosowany do roku 1998 w modelu Renault Laguna I .Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii.


Do najczęstszych trzeba zaliczyć  drobne usterki osprzętu i elektryki takie jak zabrudzenia przepustnicy, zużycie cewki oraz  świec zapłonowych które należy wymieniać co 60 tys/km. Użytkownicy również sygnalizują ubytki oleje na co warto zwracać uwagę aby nie doprowadzić do zatarcia jednostki !!! Wyżej wymienione awarie nie są duży problem, ponieważ  serwis oraz dostępność części zamiennych jest bezproblemowa.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała i prosta konstrukcja
  • łatwy i tani serwis
  • dostępność części
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • awarie elektryki alternatora
  • awarie cewki
  • awarie silniczka krokowego
  • zużycie oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
25%
0%
75%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

22.10.2017 Grzesiek
(7.7)
Opinia: Miałem go w Lagunie parę lat temu,zrobiłem na nim jakieś 50 tys km i poszedł dalej na budowę.Silnik nie do zdarcia trwały jakieś tam drobne awarie ale szybka diagnoza i szybka naprawa z parę złotych.Spalanie do niskich nie należało i przyspieszeni też ,taki wół roboczy
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Renault Laguna I 1.8 94KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998r 320tys
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam