Silnik Renault 2.0 16V o mocy 139-140KM o oznaczeniu F4R z maksymalnym momencie obrotowym 188Nm, wszedł do produkcji w 1998 roku. Silnik wyposażony we wtrysk EFI tgz pośredni z rozrządem opartym na pasku z hydrauliczną regulacja zaworów. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest bardzo chwalony za jego bezawaryjność, niskie koszty serwisu oraz dostępność części jak również bardzo dobre osiągi.
Do minusów należą słynne problemy z cewkami co skutkuje nie równą pracą jednostki, trzęsieniem które może doprowadzić do zerwania poduszek pod silnikiem. Kolejną rzeczą jest wysokim poziomem spalania, w większych modelach dochodzi do 10l. Przy odpowiednim dbaniu o jednostkę i regularnym serwisowaniu bez problemu można przejechać ponad 700tys km bez większych napraw. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.W 2002 roku weszła do produkcji odmiana z turbosprężarką o oznaczeniu F4Rt.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: pośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |