Popularne na rynku

Silnik Renault 1.8 DOHC MPI 120KM F4P

24498
Silnik Renault 1.8 DOHC MPI 120KM F4P

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.8 16V MPI 120KM o oznaczeniu F4P znany przede wszystkim z modelu Renault Laguna II. Jednostka bardzo udana, nie przysparzająca kierowcom większych problemów a do najbardziej uciążliwych są awarie cewki zapłonowej, przepustnicy oraz drobne usterki elektroniki – niegroźne. Przy odpowiedniej eksploatacji wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 400tys kilometrów.


Niewątpliwie atutem tej jednostki jest niski poziom spalania i dobra dynamika oraz kultura pracy, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego bezawaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie cewki i komputera sagem
  • awarie przepustnicy
  • drobne usterki elektroniki

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (8.5)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

29%
0%
14%
10%
19%
0%
29%
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

08.05.2023 Laguna II
(8.0)
Opinia: Silnik jest świetny, jeśli ktoś ma pojęcie o mechanice złego słowa na niego nie powie. Jeśli ktoś dba o niego to przejeździ tak jak ja przez dwa lata bezproblemowo prawie 70k km.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Hydrauliczna regulacja luzu zaworowego Pośredni wtrysk paliwa Elastyczny Tani w serwisie
Wady: Koło pasowe wykonane ze słabych materiałów Nietrwałe koło zmiennych faz rozrządu
  • Silnik: F4P 775
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 378000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
01.04.2021 Laguna 2 PH 1
(8.3)
Opinia: Jedynie co się wydarzyło to puściły uszczelnienia przy wałku rozrzadu i trzeba było wymienić uszczelnienia jak i pasek, był cały w oleju. Podejrzewam że przejechałem tak około 20 tys. Ślady pojawiającego się oleju były wcześniej mniejszea, ale w końcu zaczęło kapac i cały silnik
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Trwaly Dynamiczny
  • Silnik: 120KM / F4P
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 370000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
14.09.2020 LAGUNA II
(9.0)
Opinia: prawie 300 tys przebiegu, bez remontu, kompresje trzyma, ma moc, nie bierze oleju, sr spalanie 6,9 l/100 km. Zastosowany olej ELF 10w40
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: trwały, bezawaryjny
Wady: brak
  • Silnik: 1.8 120 km
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 298 tys km
  • Spalanie: 6.9 l/100km
Polecam
05.12.2019 Laguna II
(7.7)
Opinia: Może i bezawaryjny, ale pali sporo. W moim przypadku średnie spalanie 8,6 l/ 100 km - dużo. Sam silnik nie ma jakiejś imponującej dynamiki.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 4.0/10
Zalety: bezawaryjny
Wady: wysokie spalanie, skomplikowana budowa (koło zmienych faz, problematyczna wymiana rozrządu)
  • Silnik: 1.8 16 v F4P 121 KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 284 tys km
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Polecam
01.11.2019 Laguna II
(7.7)
Opinia: Laguna II 1,8 16v 2001 rok, obecnie przebieg 285 tys km i silnik chodzi dobrze. Stosuję olej 10w40, bo auto kupiłem używane i takim olejem silnik był zalany wcześniej.
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 1.8 16v F4P
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 285 tys km
  • Spalanie: 8.1 l/100km
Polecam