Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Renault 1.8 16V MPI 120KM o oznaczeniu F4P znany przede wszystkim z modelu Renault Laguna II. Jednostka bardzo udana, nie przysparzająca kierowcom większych problemów a do najbardziej uciążliwych są awarie cewki zapłonowej, przepustnicy oraz drobne usterki elektroniki – niegroźne. Przy odpowiedniej eksploatacji wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 400tys kilometrów.
Niewątpliwie atutem tej jednostki jest niski poziom spalania i dobra dynamika oraz kultura pracy, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego bezawaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 7) | (8.5) |
| Trwałość | 9.7/10 |
| Utrzymanie | 8.4/10 |
| Dynamika | 7.4/10 |