Silnik Renault 2.0 16V o mocy 135-136KM z maksymalnym momentem obrotowym 188 Nm, wszedł do produkcji w 1998 roku i posiadał oznaczenie F4R. Silnik wyposażony we wtrysk EFI tzw. pośredni z rozrządem opartym na pasku z hydrauliczną regulacja zaworów.
W ogólnej opinii użytkowników silnik jest bardzo chwalony za jego bezawaryjność, niskie koszty serwisu oraz dostępność części jak również bardzo dobre osiągi. Do minusów należą słynne problemy z cewkami co skutkuje nie równą pracą jednostki, trzęsieniem które może doprowadzić do zerwania poduszek pod silnikiem. Kolejną rzeczą jest wysokim poziomem spalania, w większych modelach dochodzi do 10l. Przy odpowiednim dbaniu o jednostkę i regularnym serwisowaniu bez problemu można przejechać ponad 700tys km bez większych napraw. W 2002 roku weszła do produkcji odmiana z turbosprężarką o oznaczeniu F4Rt.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: pośredni
Średnia (głosów: 14) | (8.8) |
Trwałość | 9.6/10 |
Utrzymanie | 8.5/10 |
Dynamika | 8.3/10 |