Popularne na rynku

Silnik Renault 2.0 EFI 135KM-136KM F4R

64268
Silnik Renault 2.0 EFI 135KM-136KM F4R

Silniki Renault D / K / F4 / F5 / N / V są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 2.0 16V o mocy 135-136KM z maksymalnym momentem obrotowym 188 Nm, wszedł do produkcji w 1998 roku i posiadał oznaczenie F4R. Silnik wyposażony we wtrysk EFI tzw. pośredni z rozrządem opartym na pasku z hydrauliczną regulacja zaworów. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest bardzo chwalony za jego bezawaryjność, niskie koszty serwisu oraz dostępność części jak również bardzo dobre osiągi. Do minusów należą słynne problemy z cewkami co skutkuje nie równą pracą jednostki, trzęsieniem które może doprowadzić do zerwania poduszek pod silnikiem. Kolejną rzeczą jest wysokim poziomem spalania, w większych modelach dochodzi do 10l. Przy odpowiednim dbaniu o jednostkę i regularnym serwisowaniu bez problemu można przejechać ponad 700tys km bez większych napraw. W 2002 roku weszła do produkcji odmiana z turbosprężarką o oznaczeniu F4Rt.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: pośredni

Zalety

  • prosta i trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie koszty serwisu
  • możliwość tuningu
  • dostępność części
  • dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • awarie cewki zapłonowej Sagem
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (8.7)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 0

Najbardziej awaryjna część

50%
5%
5%
7%
17%
7%
10%
Suma głosów: 60

Opinie użytkowników

22.05.2022 Laguna 2 Fl
(9.7)
Opinia: Laguna 2 FL.560 tys. przebiegu.Około 300 tys na gazie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bezawaryjny. W miarę dynamiczny.
Wady: Drobne wycieki oleju.
  • Silnik: F4R
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 560000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
25.12.2021 Renault Scenic II
(10.0)
Opinia: Renault Scenic II (2003) silnik bardzo trwały i bezawaryjny. Przebieg 240 000 km z czego sam zrobiłem ok. 120 000 km na LPG. Spalanie LPG na poziomie 10-11 l, benzyny wg komputera 8.6 l.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo dobrze współpracuje na LPG
  • Silnik: 136 KM
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Polecam
13.12.2021 Megane 2
(9.3)
Opinia: Silnik bardzo trwały i naprawdę wytrzymuje wiele. Dość dynamiczny, nie ma problemu z wyprzedzaniem. Dobrze przyspiesza na biegu 4 i 6 (od 110 km/h). Skrzynia biegów trochę zbyt krótka jak dla mnie, ale po latach się przyzwyczaiłem. Przejechałem na nim 205 tys. km, gdzie 90
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: bardzo dobrze działa z LPG
  • Silnik: 136 KM/ F4R
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 350 000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
03.12.2020 Renault Megane Coupe
(8.7)
Opinia: Silnik wspaniale pracuje nie tylko kiedy jest w pełni rozgrzany. Jazda jest dynamiczna, a obsługa prosta. Ogólnie auto jest bardzo trwałe i znosi wiele utrudnień oraz przeciążeń. Przy delikatnej nodze, można spalić małe jak na tę moc ilości paliwa. Regularna zmiana oleju, dbanie o cewki
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Podatny na modyfikacje, wyjątkowo trwały, świetnie brzmi, świetnie znosi LPG, bardzo dobrze wkręca się na obroty.
Wady: Cewki zapłonowe
  • Silnik: 150KM/F7R
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 326 000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
11.08.2020 Scenic RX4
(6.0)
Opinia: Super silnik. kupiłem scenica z przebiegiem 7000 km. Teraz ma 395 tys. Żadnych problemów, dolewka oleju 0,5 l na 15 tys km. Na gazie już przejechał 280 tys.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Same plusy. Nigdy mnie nie zawiódł w trasie w Polsce i za granicą. Szkoda, że już go nie produkują. Brałbym w ciemno z takim silnikiem bez względu na markę.
Wady: Uwaga na cewki i szczelność kolektora ssącego. Lepiej co 150 wymienić uszczelki i cewki. Podobnie z czujnikiem obrotów wału.
  • Silnik: 140 F4R
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 395 tys.
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam