Renault

Silnik Renault 2.0 16V Turbo 180KM-190KM F4Rt

58568
Silnik Renault 2.0 16V Turbo 180KM-190KM F4Rt

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 2.0 TCe F4Rt o mocy 180-190KM z turbodoładowaniem. Silnik występuje w sportowych wersjach Renault Megane III. Moc, dynamika i przyspieszenie to największy atut tej jednostki, niestety przekłada się to na wysoki poziom spalania. Kierowcy szukający jednostki mocnej o dobrej dynamice będą bardzo zadowoleni z tego silnika, maksymalny moment obrotowy 300Nm uzyskujemy już przy 2250 obr/min. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za trwałość, świetną dynamikę i brak uciążliwych awarii.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • sportowy charakter

Wady

  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 6 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (9.7)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

38%
2%
2%
2%
1%
2%
54%
Suma głosów: 191

Opinie użytkowników

01.10.2020 Coupe 20TCE 190KM
(10.0)
Opinia: Ten silnik to petarda, to genialny motor tak jak VAG 1,8T czy Volvo 2,5T
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika, elastyczność, niezawodność, czyta przyjemność z jazdy
  • Silnik: 20 TCE
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 186
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
16.09.2020 Megane III Grandtour 2,0TCE 180KM + LPG
(10.0)
Opinia: Dokładnie jak napisane w poprzedniej opinii, to najlepszy silnik wyprodukowany przez Renault. Z LPG tania jazda, można śmiało pomykać i wykorzystywać dużą moc za niewielkie pieniądze : ))) Wcześniej jeździłem Megane II z 2,0T 163KM, teraz mam Megane III 2,0TCe 180KM.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Moc, doskonała dynamika, przyśpieszenie, super elastyczność, bezawaryjność, tani serwis, jeździ z LPG
Wady: prowokuje do dynamicznej jazdy :)
  • Silnik: 2,O TCE 180KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 169
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
14.09.2020 Arek
(10.0)
Opinia: To absolutnie najlepszy silnik wyprodukowany przez Renault, cała rodzina silników F4R jest bardzo bobra i niezawodna.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niezawodność, trwałość, duża moc, silnik wręcz stworzony pod LPG
Wady: brak
  • Silnik: 2.0 TCe F4Rt 180KM up.228KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 209 tyskm
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
13.07.2018 Artur
(9.3)
Opinia: To najlepszy silnik jaki dotąd miałem.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Megane Coupe GT / 180
  • Rocznik / Przebieg: 2011 / 190tys.
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
11.10.2016 Tino
(8.7)
Opinia: posiadam ten silnik w Megance III jestem bardzo zadowolony,silnik bardzo ale bardzo dynamiczny,przyspieszenie niesamowite auto zbiera się od razu po dodaniu gazu.Dla niektórych mankamentem może być spalanie które przy szybkiej jeździe przekracza ponad 10L a nawet 15 L.Ale coś za coś jak ktoś chce tanio
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Megane Sport Cupe/180KM
  • Rocznik / Przebieg: 2012r/125tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam