Popularne na rynku

Silnik Renault 2.0 MPI Turbo 170KM F4Rt

69870
Silnik Renault 2.0 MPI Turbo 170KM F4Rt

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 2.0 16V TCe o mocy 170KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm jest uzupełnieniem jednostek benzynowych wolnossących o oznaczeniu F4R. Jednostka weszła do produkcji w 2002 r. z klasyczną turbosprężarką firmy Mitsubishi i o oznaczeniu F4Rt. Silnik współpracował z 6-biegową skrzynią manualną oraz 5-biegową automatyczną. Silnik wyposażony we wtrysk EFI tzw. pośredni z rozrządem opartym na pasku, elektroniczną przepustnicą oraz hydrauliczną regulacja zaworów. Silnik został wyposażony również w koło dwumasowe lecz było one bardzo trwałe i nie stwarzało praktycznie żadnych problemów. Warto nadmienić że w 2007 roku silnik przeszedł szereg zmian.


Zmieniono turbinę z klasycznej na turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz podniesiono moc. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest bardzo chwalony za jego bezawaryjność, niskie koszty serwisu oraz dostępność części jak również bardzo dobre osiągi i świetna dynamikę. Do minusów należą słynne problemy z cewkami co skutkuje nie równą pracą i trzęsieniem, które może doprowadzić do zerwania poduszek pod silnikiem oraz wysokim poziomem spalania.Warto zwrócić uwagę na to, że silnik ten ma katalizator wstępny, który może wypalić się już po przejechaniu 50 tys km!!! Trzeba pamiętać o spadku mocy i słabszej dynamice.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: pośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • prosta i trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie koszty serwisu
  • możliwość tuningu
  • dostępność części
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • awarie cewki zapłonowej Sagem
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (9.3)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 0

Najbardziej awaryjna część

39%
4%
3%
4%
6%
1%
42%
Suma głosów: 90

Opinie użytkowników

03.05.2023 Renault Laguna 2 fl
(9.7)
Opinia: Silnik bardzo solidny, na LPG przejechane już około 100tys km, bez problemu współpracuje z LPG spalanie przy jeździe mieszanej około 11 litrów. Tanie części zamienne np: oryginalny zestaw rozrządu 600 zł ( rozrząd bez udziwnień pokroju zmiennych faz rozrządu), pobór oleju do około 1 litra
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja Brak większych i drogich w naprawie wad konstrukcji Dobrze znosi LPG W większości tanie części zamienne Dobre osiągi przyzwoite spalanie jak na tak prosty silnik
Wady: Awarie cewek zapłonowych Drogie koło dwumasowe Umieszenie turbiny z tylu silnika Słabej jakości elastyczny przewód paliwa
  • Silnik: 2.0 16V 170KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 245000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
18.09.2021 Laguna ii
(10.0)
Opinia: Do pytającego - chipować da się wersję 170KM. Wersja 163 nie pójdzie. inny sterownik. Ale i tak warto. Silnik gniotsa nie łamiotsa.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwały
Wady: Brak
  • Silnik: 170
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 1000000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
15.09.2021 Laguna 2 przedlift
(8.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik tylko czy przedlift da się chipowac ? Jeśli ktoś coś wie to proszę o informację
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika
Wady: Spalanie
  • Silnik: 163
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 244000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
28.03.2019 Laguna II GT
(10.0)
Opinia: Cześć. Mam ten silnik w Lagunie II FL wersji GT czyli 204 kM. Przebieg na liczniku ok 210 tys (osobiście nie wierzę temu wskazaniu), auto mam od 8 miesięcy i zrobiłem nim 40 tys km. Z usterek silnika to tylko wycieki spod miski olejowej oraz
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BG1Y
  • Rocznik / Przebieg: 2005/210000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
22.10.2018 Bu
(10.0)
Opinia: Przelatałem już 180tys. na gazie. Przebieg całkowity 360. Padły cewki, urwało się koło pasowe, padł alternator i gumy od turbo. Dwa razy uszczelka pod miską, co jest związane z dziwnym pomysłem przymocowania do miski dolnej poduszki silnika. Koszty napraw niskie z wyjątkiem alternatora. Regeneracja się
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Espace/170km
  • Rocznik / Przebieg: 2005/358000
  • Spalanie: 11.5 l/100km
Polecam