Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Renault 2.0 16V VVT o mocy 140KM to konstrukcja koncernu Nissan (MR20) produkowana w Jokohamie w latach 2005-2020. Znajdziemy ją również pod maską w popularnych modelach marki Renault Megane, Scenic oraz Laguny .Silnik wykonany z aluminium wyposażony we wtryskiem wielopunktowym zespolony 6 biegową skrzynią manualną.Jednostka został wyposażony w rozrząd oparty na łańcuch oraz układ zmiennych faz rozrządu VVT.
Silnik występuję z dwoma normami spalin Euro 4 oraz Euro 5,ta druga norma mogła zostać spełniona przez zastosowanie elektronicznej przepustnicy.Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu jak podaje producent z bezterminową gwarancją !!! Jednak zdarzają się przypadki kiedy łańcuch zaczyna rzęzić przy 200 tys km ! W przypadku wymiany łańcucha trzeba zwrócić uwagę w jakim stanie jest regulator zmiennych faz rozrządu,niestety jego wymiana nie należy do tanich ! W opinii użytkowników oraz serwisantów jednostka uchodzi za bardzo trwałą i mało awaryjną,jednak ma kilka przypadłości.
Pierwsza z nich to wspomniany rozciągający się łańcuch rozrządu,zużycie oleju,oraz pękające głowice aluminiowe,nie są to nagminne problemy .Do mniej problematycznych usterek trzeba zaliczyć zanieczyszczenia przepustnicy która objawia się nierówną pracą na niskich obrotach. Po za tym kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz wysoki moment obrotowy .Na minus trzeba zaliczyć dosyć wysoki poziom spalania zwłaszcza w ruchu miejskim ,rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silniki 2.0 M4R to jednostka Nissana o oznaczeniu MR20DE
Renault Clio III 2.0 16V VVT 139KM (M4R)
Renault Megane III 2.0 16V CVT 140KM (M4R)
Renault Megane III FL 2.0 16V CVT 140KM (M4R)
Renault Megane III 2014 2.0 16V CVT 140KM (M4R)
Renault Scenic III 2.0 16V VVT 140KM (M4R)
Renault Grand Scenic III 2.0 16V VVT 140KM (M4R)
Renault Fluence 2.0 16V VVT 140KM (M4R)
Renault Laguna III 2.0 16V VVT 140KM (M4R)
Renault Latitude 2.0 16V VVT 140KM (M4R)
| Średnia (głosów: 16) | (8.3) |
| Trwałość | 8.8/10 |
| Utrzymanie | 7.9/10 |
| Dynamika | 8.2/10 |
Renault Clio III 2.0 16V VVT 139KM (M4R)
Renault Megane III 2.0 16V CVT 140KM (M4R)
Renault Megane III FL 2.0 16V CVT 140KM (M4R)
Renault Megane III 2014 2.0 16V CVT 140KM (M4R)
Renault Scenic III 2.0 16V VVT 140KM (M4R)
Renault Grand Scenic III 2.0 16V VVT 140KM (M4R)
Renault Fluence 2.0 16V VVT 140KM (M4R)
Renault Laguna III 2.0 16V VVT 140KM (M4R)
Renault Latitude 2.0 16V VVT 140KM (M4R)