Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Toyota 1.6 16V MPFI o mocy 99, 101, 110 lub 114KM to druga generacja silników 4A-FE, która miała zastosowanie od 1992 roku w samochodach Toyota Corolla E10, Corolla E11, Carina E oraz Avensis T22. Konstrukcja 16-zaworowa z wtryskiem wielopunktowym z rozrządem na pasku, którego interwał przypada na przebieg 150.000km. Mechanicy zalecają jego wymianę przy 100 tys/km.
Jednostka bardzo trwała i nie przysparzająca użytkownikom większych problemów. W drugiej generacji silnik ten otrzymał przeprojektowane tłoki, otwory dolotowe i kolektor dolotowy a także czujniki obciążenia MAP. Dynamika silnika na dobrym poziomie, kierowcy nie narzekają na brak mocy a przy tym spalanie jest na poziomie 7-8l/100km a to bardzo dobry wynik. Atutem jednostki jest dobry dostęp do części oraz prosty serwis.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 8) | (8.7) |
| Trwałość | 9.3/10 |
| Utrzymanie | 8.6/10 |
| Dynamika | 8.1/10 |