Popularne na rynku

Silnik Toyota 1.6 16V MPFI 99KM-114KM 4A-FE-II

21340
Silnik Toyota 1.6 16V MPFI 99KM-114KM 4A-FE-II

Silniki Toyota SOHC / DOHC / EFI są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 1.6 16V MPFI o mocy 99, 101, 110 lub 114KM to druga generacja silników 4A-FE, która miała zastosowanie od 1992 roku w samochodach Toyota Corolla E10, Corolla E11, Carina E oraz Avensis T22. Konstrukcja 16-zaworowa z wtryskiem wielopunktowym z rozrządem na pasku, którego interwał przypada na przebieg 150.000km. Mechanicy zalecają jego wymianę przy 100 tys/km.


Jednostka bardzo trwała i nie przysparzająca użytkownikom większych problemów. W drugiej generacji silnik ten otrzymał przeprojektowane tłoki, otwory dolotowe i kolektor dolotowy a także czujniki obciążenia MAP. Dynamika silnika na dobrym poziomie, kierowcy nie narzekają na brak mocy a przy tym spalanie jest na poziomie 7-8l/100km a to bardzo dobry wynik. Atutem jednostki jest dobry dostęp do części oraz prosty serwis.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • bezkolizyjna jednostka
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.3)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

0%
13%
50%
25%
13%
0%
0%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

13.04.2023 Toyota Avensis T22
(9.3)
Opinia: Zastanawiam się, czy piszący o poborze oleju, nie lali przypadkiem jakiegoś bełtu zamiast 5W-30 - jak instrukcja nakazuje. Japońskie silniki nie nadają się do 10W-40, ani nawet 5W-40.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: niskie spalanie cichy i kulturalny
  • Silnik: 4A-FE 110KM
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
17.08.2021 Toyota Corolla 1.6Si
(10.0)
Opinia: Wspaniala maszyna, jeszcze bez wiekszosci zielonego eko zboczenstwa jak EGR. Nigdy mnie nie zawiodla. Przejechalem 410tys km przez 16 lat. Przy 300tys km wymienilem uszczelki na trzpieniach zaworow co przywrocilo zuzycie oleju do normy. Wtedy rowniez pompe wody dalem nowa orginalna, czysto profilaktycznie, bo do
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Prosty w serwisowaniu Bezawaryjny Dobre osiagi
Wady: Zadnych
  • Silnik: 114 KM
  • Rocznik: 1994
  • Przebieg: 507600 km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
14.01.2019 Toyota Avensis 1,6
(8.3)
Opinia: Silnik bezawaryjny, wymiana paska rozrządu i rolki napinającej po 110 tys km, pasek rozrządu nie napędza pompy wodnej,więc nie ma konieczności wymiany pompy razem z paskiem, rozrząd prawdopodobnie bezkolizyjny, prawie nie zużywa oleju.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 110 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000 r, 140 tys. km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
27.08.2018 Rafał
(6.0)
Opinia: Silnik nie do zarżnięcia! Kupiony 9 lat temu przy 180 tys., obecnie 370 tys,, wszystko na LPG, w tym 5 razy Chorwacja, 3 razy BiH (góry!). Nigdy nie zawiódł, wymieniany jedynie olej i rozrząd. Dynamika nienajgorsza, chociaż do ścigania się nie nadaje - za to
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Avensis 110KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998 370000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
20.03.2018 Łukasz
(8.0)
Opinia: Bardzo udany silnik. Takich silników się już dzisiaj nie robi NIESTETY. Plusem jest niskie spalanie, bezawaryjna eksploatacja. Serwis kończy się tylko na wymianie oleju i filtrów co 10-15 tys. Z minusów to niestety spalanie oleju, ale żaden silnik nie jest bez wady. Polecam.
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Avensis / 110KM
  • Rocznik / Przebieg: 1998 / 350.000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam