Opel

Silnik Opel 2.0 16V ECOTEC Turbo 192KM-200KM Z20LET/Z20LER

41213
Silnik Opel 2.0 16V ECOTEC Turbo 192KM-200KM Z20LET/Z20LER

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat
  • Saab

Silnik Opel 2.0 16V ECOTEC Turbo 192KM-200KM został wprowadzony do produkcji w 2001 roku, miał zastosowanie w Oplu Astra oraz Zafira. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniej wersji Z20LEL, 16-zaworowej z turbiną zintegrowaną z kolektorem wydechowym, sterowana elektronicznym zaworem. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambda oraz przepustnice sterowaną elektronicznie. Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest bardzo chwalony za jego niską awaryjność, bardzo dobre osiągi i świetna dynamikę. Do minusów należą wysokie koszty utrzymania, drogi serwis, części oraz wysokim poziomem spalania. Nie zalecany jest montaż instalacji LPG, silniki z turbiną nie specjalnie znoszą gaz, szybciej zużywają się turbiny. Silnik o bardzo dobrych osiągach, świetnej dynamice dla osób mających sportowe zacięcie i nie zważających na zużycie paliwa, które w tej odmianie raczej nie schodzi po niżej 10L/10km.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • drogie części
  • wysokie spalanie
  • wysokie koszty montażu LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km /drugi po 60.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.3)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

59%
7%
4%
7%
4%
4%
15%
Suma głosów: 46

Opinie użytkowników

25.05.2024 Astra H
(8.7)
Opinia: silnik chodzi ładnie , cicho i równo , czasami wymaga podejścia z komputerem do OBD i skasowania błędów . Dobrze chodzi na LPG ( wtrysk) . mam go 5 lat ok 50 tkm . wymiana oleju do 10000km - 5w40 ,
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dobra dynamika , przyzwoite spalanie . nie wymaga wielkiej obsługi , koszty raczej niskie jak to w oplu :)
Wady: Cieknąca kapa zaworowa , (praktycznie co roku wymiana uszczelki ) , dymienie na niebiesko z wydechu po chwili postoju na wolnych obrotach - ale nie zawsze ?! ( zmiennie czasami 2 miesiące jest OK a czasami miesiąc dymi ? silnik nie pobiera większych ilości
  • Silnik: Z20LER
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 202000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
30.03.2023 Astra H
(9.3)
Opinia: Wysoka kultura pracy
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 200
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 225000
  • Spalanie: 10.7 l/100km
Polecam
23.10.2021 Astra H 2,0T
(9.0)
Opinia: mocny , elastyczny - zrównoważony spalanie/moc dobrze pracuje z LPG ( wtrysk )
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: elastyczność
Wady: cieknąca kapa zaworowa
  • Silnik: 200
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 175000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
30.10.2017 Bert
(10.0)
Opinia: super motor użytkuje już 4 rok i polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: gtc
  • Rocznik / Przebieg: 230kkm
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię