Opel

Silnik Opel 2.2 16V ECOTEC DIRECT 155KM Z22YH

29602
Silnik Opel 2.2 16V ECOTEC DIRECT 155KM Z22YH

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat
  • Saab

Silnik Opel 2.2 16V DIRECT miał zastosowanie w modelach segmentu C oraz D takich jak Vectra C, Zafira oraz Signum. Jest to konstrukcja zaawansowana technologicznie z  wtryskiem bezpośrednim. Niestety silnik cierpiał na wiele uciążliwych usterek, największe przypadłości silnika to awarie mechanizmu rozrządu – rozciągający się łańcuch już przy 50 tys/km. Dodatkowo awarii ulegał łańcuszek spinający wałki jest to bardzo kosztowna i pracochłonna usterka (koszt ponad 2000zł)!!! Dużym minusem jest kosztowny serwis i spory koszt części, które nie zawsze można kupić jako zamiennik. Trzeba pamiętać również, że silnik nie nadaje się do montażu instalacji LPG, jeżeli już się zdecydujemy to będzie to kosztowna sprawa. Pod względem walorów jezdnych silnik spisuje się doskonale, jest dynamiczny a kultura pracy jest na wysokim poziomie. Gdyby nie drogi serwis oraz usterkowość i wysoki poziom spalania można było by powiedzieć ze silnik nie odbiega niczym od dzisiejszych bardzo zaawansowanych jednostek.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika

Wady

  • duża awaryjność
  • wysokie koszty serwisu i części
  • duże ubytki oleju
  • duży poziom spalania
  • rozciągający się łańcuch rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.8)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 6.3/10
Dynamika 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
25%
15%
5%
5%
0%
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

14.03.2021 vectra c 2,2 direct
(8.0)
Opinia: brak jakichkolwiek napraw silnika
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dynamiczny
Wady: od kupna przejechałem 60tyś i zauważyłem ubytki oleju
  • Silnik: 155km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 255tyś
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
16.07.2019 Opel Signum 2.2 Direct
(9.7)
Opinia: Silnik 2.2 Direct na pompie Continental i poprawionym rozrządzie jest nie zawodny. po zamontowaniu instalacji LPG auto jest zdecydowanie mocniejsze niż na benzynie. Na forum ludzie piszą o częstych awariach tylko nie dopisuje że były one z początku produkcji i Firma GM je naprawiała
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 155/Z22YH
  • Rocznik / Przebieg: 2004/260000
  • Spalanie: 8.2 l/100km
Polecam
15.12.2017 Bez kasy
(5.7)
Opinia: Kupiony od handlarza który zapewniał że wszystko OK i po przejechaniu 10 tys km wszystko zaczęło się pier.....ć a koszty napraw szły w tysiącach !!! Ostrzegam przed zakupem tego silnika no chyba że jest dobrze serwisowane inaczej przygotuj kasę.Pewnie do 200 tys jest ok potem
  • 3.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Vectra 2.2 16V 155KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007r 235tys/km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię