Silnik Opel 2.0 16V ECOTEC Turbo 175KM Z20NET

70492
Kategoria: Silniki Opel ECOTEC
Opublikowane 14 października 2016 r.
Silnik Opel 2.0 16V ECOTEC Turbo 175KM Z20NET

Silniki Opel ECOTEC są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat
  • Saab

Silnik Opel 2.0 ECOTEC Turbo o mocy 175KM z oznaczeniem Z20NET to jednostka która miała zastosowanie w samochodach Opel Vectra C oraz Signum. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz niektóre części które nie należą do tanich.


Przykładem jest wymiana rozrządu, który składa się z trzech łańcuchów, dwóch długich oraz jeden krótki, napinaczy i  ślizgów. Zdarzają się awarie napinaczy przez które może przeskoczyć łańcuch a wiąże się to z kosztowna wymianą. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra kultura pracy

Wady

  • wysokie spalanie
  • awarie termostatu
  • awarie sondy lambda
  • awarie napinacza rozrządu
  • drogi montaż instalacji LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: GM 0W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.3)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Najbardziej awaryjna część

69%
5%
3%
3%
14%
2%
5%
Suma głosów: 64

Opinie użytkowników

04.12.2025 SAAB 9-3
(10.0)
Opinia: Przejechałem na tym motorze 110 tys km (SAAB 9-3). Moc podniesiona z 175 na 230 km, zasilany LPG. Poza olejami (co 10 tys) i świecami (co 30 tys) wymieniłem intercooler na FMIC bo przy wysokich temperaturach nie dawał rady przy takiej mocy, dodatkowo pasek PK
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobra dynamika, świetna tolerancja LPG, żywotność
Wady: jak przyjdzie wymiana rozrządu to trochę zaboli
  • Silnik: B207
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
08.04.2023 Opel Signum
(7.3)
Opinia: Naprawdę żwawy. Ma się wrażenie, że dysponuje mocą 220, a nie 175 KM. Fajnie brzmi, bardzo fajnie przyspiesza. Serwis jest drogi, a jakby tego było mało w kraju, w którym niepodzielnie rządzi VW, mechanicy miewają problem z ogarnięciem tej jednostki.
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Brzmienie
Wady: Spalanie Często pojawiające się mniejsze lub większe awarie (napinacz łańcucha, ubytki płynu chłodniczego, trudno diagnozowalne spadki mocy)
  • Silnik: 175
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 246000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
24.12.2019 Signum
(7.0)
Opinia: Potwierdzam ze silnik ok. Mój stracił swoje życie przy 498000 km. Szukam teraz drugiego z kompletnym osprzętem najlepiej z Anglika. Proszę o kontakt
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: silnik z20net
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 498000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
12.08.2019 vectra c Kombi
(8.0)
Opinia: silnik idealny do gazu dlaczego więc ma wystawioną informację "niezalecany do instalacji LPG" generalnie już mam drugą vectrę z tym silnikiem i sprawuje się wyśmienicie pierwszą sprzedałem z przebiegiem 330kkm w ogóle nie brała oleju od wymiany do wymiany bez dolewek wycieków itp. występowały w tym
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 175km / z20net
  • Rocznik / Przebieg: 330kkm
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
29.10.2018 Marcin
(9.3)
Opinia: Silnik montowany w Saabie pod kodem B207 ( lekka modyfikacja w B207R). Oprócz łańcucha ( jak się używa odpowiedniego oleju i wymienia częściej niż 15 000) nie powinien sprawiać problemów. Bardzo dobry pod LPG - przejechałem na gazie 100000 i nie ma problemów. Pod warunkiem
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Signum 310 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006 / 280000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam