Popularne na rynku

Silnik Opel 2.0i SOHC MPI 115KM C20NE

13423
Silnik Opel 2.0i SOHC MPI 115KM C20NE

Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki

  • Opel

Silnik Opel 2.0i 8V SOHC C20NE to bardzo popularna jednostka benzynowa na rynku, montowana w wielu egzemplarzach Opla. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Godny podkreślenia jest bezkolizyjny rozrząd w razie zerwania paska. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak awarie alternatora oraz awarii uszczelki pod głowicą, tyczy się to większych przebiegów. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest dobra dynamika i dobra kultura pracy tak więc kierowcy o zacięciu sportowym będą zadowolenia z tego silnika.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • bezkolizyjny rozrząd
  • bardzo dobre osiągi
  • dobra dynamika

Wady

  • duże spalanie
  • drobne usterki elektryki

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.6)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
0%
0%
67%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

21.09.2022 Omega A
(9.7)
Opinia: Silnik legenda, Miałem w Omedze A. Kupiony z Holandii z przebiegiem 650 tyś. km, dołożyłem mu 150 tyś km. ZERO problemów. Silnik oszczędny, cicho pracuje, dobrze przyspiesza. Stworzony do gazu :-} u mnie była instalacja holenderska. Zużycie LPG 9l trasa i do 12 l miasto.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bezawaryjny, ekonomiczny, tani w eksploatacji.
Wady: Nie ma.
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 1991
  • Przebieg: 800000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
16.03.2020 Calibra
(6.0)
Opinia: Silnik starej generacji ze wszystkimi tego zaletami : trwałość i bezawaryjność wręcz ponadprzeciętna . Nawet zerwanie rozrządu nie powoduje zniszczenia elementów silnika . Dynamika rewelacyjna - 8 zaworów wyrywa z dołu 170 NM przy 2600 rpm ,elastyczny i szybki pomimo papierowych 115 km jeździ przyjemnie
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: dynamika , elastyczność , pancerna niezawodność , cicha praca , przyzwoite spalanie
Wady: niedostepność w nowszych modelach
  • Silnik: c20ne
  • Rocznik: 1995
  • Przebieg: 350
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
06.01.2020 astra f gsi
(10.0)
Opinia: Auto Astra GSI z tym silnikiem w mojej rodzinie od 1996 r. Przedwczoraj olej w niej zmieniałem. Przebieg 166 tys. Gdzieś się poci na górze, ale oprócz tego od 27 lat brak usterek ;). Auto po remoncie kapitalnym blacharki, zostaje w rodzinie "na zawsze". Jeździ
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobrze "idzie z dołu", jak żaden silnik, pojemność +8 zaworów. Na wyższych obrotach ładnie rozwija moc. Chodzi praktycznie jak japończyk jakiś.
Wady: Moc maksymalna tylko 115 KM, aczkolwiek nie odczuwa się tego w astrze
  • Silnik: n20ne
  • Rocznik: 1993
  • Przebieg: 166000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
22.11.2016 Karol
(8.7)
Opinia: Jeden z najlepszych silników wczesnych lat 90. Bardzo elastyczny i nie tak bardzo paliwożerny! Spalanie w Oplu Astrze GSI średnie ok. 8 litrów/100km. Spokojnie można zejść niżej ale i spokojnie można zrobić średnią w okolicach 10 l (miasto). Mało awaryjny, bezkolizyjne, więc przy zerwaniu paska
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 115
  • Rocznik / Przebieg: 1992
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam