Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.0 12V TSI z rodziny EA211 o mocy 82 lub 86KM to nowa konstrukcja koncernu VW wprowadzona na rynek w 2015 roku jako następca jednostki 1.2 TSI. Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami przy niskim poziomie spalania.
Konstrukcja 3-cylindrowa z 4 zaworami na cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w turbosprężarkę. Silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy klasycznych trzech cylindrów, kultura pracy jest na całkiem przyzwoitym poziomie. Przy tym jednostka oferuje bardzo dobrą dynamikę i niski poziom spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników: waga silnika, rozwiązania technologiczne (między innymi układ wtryskowy) oraz turbosprężarka.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: CHZE/CHZK/DKLB
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |