Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Honda 2.0 i-VTEC o mocy 150-156KM miał zastosowanie samochodach firmy HONDA Accord oraz CR-V. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku K20- a obecna odmiana R20 pojawiła się w Hondzie Accord VIII i posiada jeden wałek rozrządu.
Jednostka z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna, największym mankamentem jest mechaniczna regulacja luzów zaworowych po 60tys/km. Silnik w porównaniu do poprzednika nie jest tak dynamiczny ale za to oszczędny, średnio spala 8.5L/100KM.
Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o dobrych parametrach, wysokiej kulturze pracy to silnik 2.0 i-VTEC jest idealna propozycją.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
LPG -zalecano montaż instalacji z dodatkowym układem lubryfikacji gniazd zaworowych
| Średnia (głosów: 6) | (8.4) |
| Trwałość | 9.7/10 |
| Utrzymanie | 8.5/10 |
| Dynamika | 7.2/10 |