Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.0 12V TSI z rodziny EA211 o mocy 115 lub 116KM to nowa konstrukcja koncernu VW wprowadzona na rynek w 2015 roku jako następca jednostki 1.2 TSI. Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami przy niskim poziomie spalania. Konstrukcja 3-cylindrowa z 4 zaworami na cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w turbosprężarkę.
Silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy klasycznych trzech cylindrów, kultura pracy jest na całkiem przyzwoitym poziomie. Przy tym jednostka oferuje bardzo dobrą dynamikę i niski poziom spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników: waga silnika, rozwiązania technologiczne (między innymi układ wtryskowy) oraz turbosprężarka.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: CHZD/CHZJ/DKRA/DKRF
Audi A1 GB 30 TFSI 116KM (DKRF)
Audi A3 8V FL 1.0 12V TFSI 116KM (CHZD/DKRF)
Audi Q2 GA 1.0 12V TFSI 116KM (CHZJ)
Audi Q2 GA 30 TFSI 116KM (DKRF)
Seat Ibiza V 1.0 12V Eco TSI 115KM (CHZJ/DKRF)
Seat Arona 1.0 12V Eco TSI 115KM (CHZJ/DKRF)
Seat Leon III FL 1.0 12V Eco TSI 115KM (CHZD/DKRF)
Seat Ateca 1.0 12V TSI Ecomotive 115KM (CHZJ/DKRF)
Skoda Kamiq 1.0 12V TSI 115KM (DKRF)
Skoda Scala 1.0 12V TSI 116KM (DKRF)
Skoda Karoq 1.0 12V TSI 115KM (CHZJ/DKRF)
Skoda Octavia III FL 1.0 12V TSI 115KM (CHZD)
Volkswagen up! FL 1.0 12V GTI 115KM (DKRA)
Volkswagen Polo VI 1.0 12V TSI 115KM (CHZJ)
Volkswagen T-Cross 1.0 12V TSI 116KM (DKRF)
Volkswagen T-Roc 1.0 12V TSI 115KM (CHZJ/DKRF)
Volkswagen Golf VII 1.0 12V TSI 115KM (CHZD)
Volkswagen Golf VII FL 1.0 12V Eco TSI 115KM (DKRF)
Volkswagen Golf Sportsvan 1.0 12V TSI BMT 115KM (CHZD)
Volkswagen Golf Sportsvan FL 1.0 12V Eco TSI 115KM (DKRF)
| Średnia (głosów: 7) | (8.1) |
| Trwałość | 8.4/10 |
| Utrzymanie | 8.4/10 |
| Dynamika | 7.6/10 |
Audi A1 GB 30 TFSI 116KM (DKRF)
Audi A3 8V FL 1.0 12V TFSI 116KM (CHZD/DKRF)
Audi Q2 GA 1.0 12V TFSI 116KM (CHZJ)
Audi Q2 GA 30 TFSI 116KM (DKRF)
Seat Ibiza V 1.0 12V Eco TSI 115KM (CHZJ/DKRF)
Seat Arona 1.0 12V Eco TSI 115KM (CHZJ/DKRF)
Seat Leon III FL 1.0 12V Eco TSI 115KM (CHZD/DKRF)
Seat Ateca 1.0 12V TSI Ecomotive 115KM (CHZJ/DKRF)
Skoda Kamiq 1.0 12V TSI 115KM (DKRF)
Skoda Scala 1.0 12V TSI 116KM (DKRF)
Skoda Karoq 1.0 12V TSI 115KM (CHZJ/DKRF)
Skoda Octavia III FL 1.0 12V TSI 115KM (CHZD)
Volkswagen up! FL 1.0 12V GTI 115KM (DKRA)
Volkswagen Polo VI 1.0 12V TSI 115KM (CHZJ)
Volkswagen T-Cross 1.0 12V TSI 116KM (DKRF)
Volkswagen T-Roc 1.0 12V TSI 115KM (CHZJ/DKRF)
Volkswagen Golf VII 1.0 12V TSI 115KM (CHZD)
Volkswagen Golf VII FL 1.0 12V Eco TSI 115KM (DKRF)
Volkswagen Golf Sportsvan 1.0 12V TSI BMT 115KM (CHZD)
Volkswagen Golf Sportsvan FL 1.0 12V Eco TSI 115KM (DKRF)