Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik VW 1.0 12V MPI EVO 80KM EA211 wszedł do produkcji w roku 2018 i zasila samochody Seat, Skoda i VW. Silnik jest rozwinięciem konstrukcji EA211 i obecnie spełnia wygórowane normy spalin Euro6d. Aby spełnić te normy koncern Skoda Auto, który jest producentem tego silnika wprowadził szereg zmian oraz modyfikacji. Priorytetem było zmniejszenie emisji spalin oraz znaczne zużycie paliwa. Konstrukcyjnie zoptymalizowano napęd wału korbowego wraz z tłokami, zmodyfikowano układ chłodzenia oraz zintegrowano kolektor wydechowy. Jednostka pracuje w systemie Atkinson, co w znaczącym stopniu zmniejsza zużycie paliwa. Każda z jednostek współpracuje z 5-biegową, manualną skrzynią biegów.
Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku zębatym. Producent przewiduje jego żywotność na cały okres eksploatacji silnika jednak jego kontrolę przewidział po 240 tys km. Silnik dedykowany do samochodów miejskich może poszczycić się niskim poziomem spalania, na minus trzeba zapisać słabą dynamiką oraz przeciętną kulturę pracy. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom awaryjności oraz przyzwoity poziom spalania .
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |