Silniki BMW - Silnik 2.0 16V TwinPower N20 B20

Wyświetleń: 11054
MotoBenzyna

Silniki BMW

BMW

Silnik 2.0 16V TwinPower o różnych odmianach mocy od 177KM do 245KM, którą znajdziemy w większości modeli BMW od Serii 1 aż po modele z klasy wyższej X3 X5. Jednostka czterocylindrowa z wtryskiem bezpośrednim z turbosprężarką, te rozwiązania mające na celu uzyskać jak najlepsze osiągi przy niskim poziomie spalania. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczna a praca silnika jest na bardzo dobrym poziomie. Jednostka nie jest wolna od usterek a do najbardziej kosztownych należą awarie układu wtryskowego, zużywają się wtryskiwacze, które są pizoelektryczne a ich wymiana jest bardzo kosztowna. Cena za 1 szt 1000zł a trzeba wymienić aż cztery!!! Największym atutem tej jednostki jest bardzo dobra dynamika jak również poziom spalania na poziomie 9L nie będzie tragedią. Kierowcy będą zadowoleni z osiągów tej jednostki, silnik zbiera się bardzo dobrze, żwawo reaguje na wciśnięcie gazu, jest elastyczny a kultura pracy jest na wysokim poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • wrażliwy układ wtryskowy
  • wtryski pizolektryczne droga wymiana cena około 1000zł 1szt
  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 32.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 51

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Mati30.08.2017
Opinia:Rewelacja piekne brzmienie niesamowite doznania podczas jazdy,auto fruwa jest nie miłośernie mocne.Szukałem auta z silnikiem o dobrych parametrach jest wprost idealny,dynamika powala silnik super się zbiera jest elastyczny przyspiesza z każdej pozycji.Pięknie pracuje jest cichy a spalanie jest na przyzwoitym poziomie 8-10 L biorąc pod uwagę moc jazdę dynamiczną.Czytałem dużo o awariach ale to chyba przy przebiegach rzędu 300 tys,mój mam ponad 150tys to jak prawie nowy.Zresztą jak kupowałem auto to świadomie nie na przysłowiową pałę żeby potem narzekać.Jestem bardzo zadowolony rewelacyjny motor o nieprawdopodobnych możliwościach,jazda tym autem to istna radość z życia .Pozdrawiam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: BMW 1 F i/218KM

Rocznik / Przebieg: 2013r/156.tys

Średnie spalanie: 8 l/100km