Popularne na rynku

Silnik BMW 1.6 R4 16V TwinPower N13

44946
Silnik BMW 1.6 R4 16V TwinPower N13

Silniki BMW Twin Power są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.6 TwinPower N13 to konstrukcja koncernów BMW oraz  PSA (Citroen-Peugeot THP), która zadebiutowała w 2006 roku w Mini Cooper a od 2011 roku zagościła w modelach BMW. Silnik występował w odmianach mocy 102, 136 lub 170KM i otrzymał w 2007 roku nagrodę silnika roku w kategorii silników benzynowych w przedziale pojemności od 1.4 do 1.8. Bardzo nowoczesna konstrukcja wyposażona we wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu z turbosprężarką oraz łańcuchem rozrządu. Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Niestety silnik nie jest wolny od wad, które nie są tanie w naprawach, mowa tu o problemie z rozrządem, wadliwym napinaczu łańcucha rozrządu, który odpowiada za jego naciąg. Zdarza się, że po przejechaniu już 50 tys łańcuch daje o sobie znać, oznaką jest jego klekot przy nie rozgrzanym silniku.




Kolejną usterką, która może się przytrafić jest uszkodzenie wałków rozrządu, oraz problemy ze sterowaniem silnika, również trzeba uważać na spore ubytki oleju. Silniki po 2009 roku zostały zmodernizowane i niektóre wadliwe usterki wyeliminowano ale dalej zdarzają się problemy z napinaczami i elektroniką silnika. Kierowcy będą zadowoleni z osiągów tej jednostki a silnik zbiera się bardzo dobrze, żwawo reaguje na wciśnięcie gazu, jest elastyczny a kultura pracy jest na wysokim poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka

Wady

  • wadliwy napinacz łańcucha rozrządu
  • rozciągający się łańcuch
  • błędy oprogramowania silnika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W40 lub 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (9.7)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.6/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

76%
1%
14%
2%
2%
2%
3%
Suma głosów: 126

Opinie użytkowników

02.01.2022 Bmw f20 116
(10.0)
Opinia: 15 tys przejechane autkiem i nie ma problemów. Auto zrobione jest na 216 km i moment obrotowy to 343 nm wiec jest bardzo szybkie i miło się jeździ.Jedyne co mnie denerwuje to jakiś odgłos dochodzący z bagażnika.Ale ogólnie autko polecam i silnik tez.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Spalanie Praca silnika
Wady: Nie ma jeszcze
  • Silnik: F20 116 136 km zrobione na 216
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 110 tys
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
01.02.2021 116i BMW F20
(8.7)
Opinia: Bardzo zadowolony jestem z tego silnika, jedzie od samego dołu i rozsądnie pali. Trzeba często wymieniać olej 7-12tys km, jak ktoś zaniedba to to zaczynają się problemy. Koniecznie trzeba zweryfikować stan rozrządu po 90-100tys km.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność, spalanie na trasie
Wady: Jest głośny
  • Silnik: 136KM N13B16
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
09.10.2019 BMW 1 F20
(9.7)
Opinia: Bardzo fajne przyspieszenie. Na razie zero problemow z silnikiem, pomimo swojego wieku.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 136KM/116i
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 82000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
26.04.2019 116i F20
(10.0)
Opinia: Silnik bardzo dobry zero problemow przed jak i po chip tuningu. Spalanie jak na benzynke i z taka mocą rewelacja nie ma co narzekać. Jedynie malutki minus zauważyłem przy około 180 tys. km zaczyna brać powoli olej (ponoć norma w tych silnikach).
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 136KM fab. - 188KM chip
  • Rocznik / Przebieg: 2012/215000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
07.12.2017 Bogdan
(10.0)
Opinia: Bardzo fajny silnik dużym plusem jest niski poziom spalania jak na benzynę i to z niezła dynamiką.Przebieg 190 tys a problemów żadnych,ważne aby regularnie odwiedzać serwis i wymieniać olej filtry i lać dobre paliwo.Moc 136KM jest w zupełności wystarczające do dynamicznej jazdy na trasie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW Seria 1 F20 116i 136KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011 r 190.000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię