Popularne na rynku

Silnik BMW 1.5 R3 12V TwinPower B38

53104
Silnik BMW 1.5 R3 12V TwinPower B38

Silniki BMW Twin Power są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.5 R3 TwinPower B38 występuje na rynku w odmianach mocy 75, 102, 109, 136 lub 140KM i ma zastosowanie w samochodach marki BMW oraz Mini. Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem bezpośrednim, dwukanałową turbosprężarką typu Twin Scroll oraz zmiennymi fazami rozrządu z systemem podwójnego Vanos. Konstrukcja bardzo zaawansowana technologicznie, należąca do rodziny Efficient Dynamics w których zastosowano rozwiązania mające na celu obniżenie spalania.


Należą do nich m.in. bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami. Odmiany o mocy 109KM i 140KM pojawiły się na rynku w 2018 roku i posiadają filtr cząstek stałych GPF. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczne oraz szybko reagują na pedał gazu przez co kierowca nie odczuwa, że ma do czynienia z trzycylindrowym silnikiem. Największym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • turbosprężarka

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (7.0)
Trwałość 6.1/10
Utrzymanie 6.7/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 3

Najbardziej awaryjna część

77%
0%
3%
3%
3%
7%
7%
Suma głosów: 70

Opinie użytkowników

09.12.2023 bmw 1
(9.7)
Opinia: Bardzo elastyczny, zadnych awarii
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cichy i elastyczny
Wady: brak - 50000
  • Silnik: BMW B38
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 50000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
29.04.2023 BMW 3 F11
(9.0)
Opinia: SUPER SILNIK. Moc wystarczająca do sprawnej jazdy a przy tym spalanie bardzo niskie. Mam wrażenie, że negatywne oceny tyczą się wcześniejszej wersji tego silnika. Ja mam 2017 rok z oznaczeniem B38 i silnik jest kompletnie bezawaryjny. Mam ten samochód od nowości i mam około 160
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: -Bardzo niskie spalanie - Bezobsługowy, tylko oleje + filtry + świece
Wady: -Nie jest to R6 ale coś za coś ... :)
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
13.03.2023 BMW 218i GC
(10.0)
Opinia: Samochód od nowości w 2 lata najechane 75 tyś km brak awarii , olej wymieniany co 15 tyś .km .
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - Dobre przyśpieszenie - Dobra elastyczność - Spalanie 6,5 l.
Wady: Drganie przy odpalaniu
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 75000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
30.01.2023 f21 116i
(2.7)
Opinia: Silnik nic nie warty , non stop awarie
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 4.0/10
Wady: silnik
  • Silnik: 102
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Odradzam
04.01.2023 118i
(3.3)
Opinia: Nie wiem do dzisiaj co zrobić aby ten silnik przetrwał jak najdłużej Odradzam
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Jak na 136 koni nawet dobrze przyspiesza
Wady: Ogromne drgania, dźwięk Porównanie ceny do przyjemności z jazdy? Słabe Usterka za usterką
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię