Popularne na rynku

Silnik BMW 1.5 R3 TwinPower B38

42908
Silnik BMW 1.5 R3 TwinPower B38

Silniki BMW Twin Power są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.5 R3 TwinPower B38 występuje na rynku w odmianach mocy 75, 102, 109, 136 lub 140KM i ma zastosowanie w samochodach marki BMW oraz Mini. Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem bezpośrednim, dwukanałową turbosprężarką typu Twin Scroll oraz zmiennymi fazami rozrządu z systemem podwójnego Vanos. Konstrukcja bardzo zaawansowana technologicznie, należąca do rodziny Efficient Dynamics w których zastosowano rozwiązania mające na celu obniżenie spalania. Należą do nich m.in. bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami. Odmiany o mocy 109KM i 140KM pojawiły się na rynku w 2018 roku i posiadają filtr cząstek stałych GPF. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczne oraz szybko reagują na pedał gazu przez co kierowca nie odczuwa, że ma do czynienia z trzycylindrowym silnikiem. Największym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • turbosprężarka

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (6.0)
Trwałość 4.8/10
Utrzymanie 5.4/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 3

Najbardziej awaryjna część

67%
0%
3%
5%
5%
8%
13%
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

13.03.2023 BMW 218i GC
(10.0)
Opinia: Samochód od nowości w 2 lata najechane 75 tyś km brak awarii , olej wymieniany co 15 tyś .km .
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - Dobre przyśpieszenie - Dobra elastyczność - Spalanie 6,5 l.
Wady: Drganie przy odpalaniu
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 75000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
30.01.2023 f21 116i
(2.7)
Opinia: Silnik nic nie warty , non stop awarie
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 4.0/10
Wady: silnik
  • Silnik: 102
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Odradzam
04.01.2023 118i
(3.3)
Opinia: Nie wiem do dzisiaj co zrobić aby ten silnik przetrwał jak najdłużej Odradzam
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Jak na 136 koni nawet dobrze przyspiesza
Wady: Ogromne drgania, dźwięk Porównanie ceny do przyjemności z jazdy? Słabe Usterka za usterką
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
29.01.2022 BMW 1 F20
(4.7)
Opinia: "Super silnik" - naprawdę nie wiem co trzeba mieć albo nie mieć w głowie żeby tak stwierdzić... Napchane ekologii potrzebnej psu na budę, zabrany cylinder, pracuje okropnie a wszyscy podniecają się spalaniem.... Naprawdę wszyscy zapomnieli ile paliły stare jednostki? Poczekamy jak zacznie się pitolić ta świetna technologia. Ale oczywiście,
  • 1.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Świetny marketing; eko bujda zrealizowana, unia zadowolona, konsumenci ogłupieni i orżnięci z pieniędzy których widocznie i tak mają za dużo skoro to kupują.
Wady: Serio?
  • Silnik: B38B15
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 80000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
01.01.2018 Leszek
(9.3)
Opinia: Bardzo przyzwoity silnik cichy bardzo elastyczny i dynamiczny co po pojemności nie bardzo można było się spodziewać.Na autostradzie idzie ponad 170km bez najmniejszego problemu a przy tym spala niecałe 7l .Tak więc nie trzeba mieć silnika o dużej pojemności żeby osiągi były superowe.Polecam fajny silniczek
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW Seria 2 218i136KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013r 172tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam