BMW

Silnik BMW 3.0 R6 24V TwinPower 306KM N55

52415
Silnik BMW 3.0 R6 24V TwinPower 306KM N55

Silniki BMW Twin Power są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik 3.0 R6 TwinPower N55B30 o mocy 306KM miał zastosowanie w szeregu modeli BMW. Jednostka 6-cylindrowa w której pierwszy raz połączono system Valvotronic z układem Turbo, TwinPower oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa High Precision Injection o ciśnieniu 2000 barów. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczne a praca silnika jest na najwyższym poziomie. Największym atutem tej jednostki jest świetna dynamika, bardzo dobre osiągi a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%.


Do minusów jednostki należy wysoki poziom spalania w mieście na poziomie 12-15 L a wersji BMW Serii 5 GT nawet do 30L oraz koszty serwisu i części !!!W opinii użytkowników silnik wypada bardzo dobrze jest praktycznie bezawaryjny jedynie czasami niedomaga osprzęt (pompa vacum lub drobna elektronika) .Po za tym użytkownicy samochodów z tą jednostką będą usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz świetną dynamiką.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobre osiągi
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysokie koszty użytkowania
  • awarie pompy vacum
  • wysoki poziom spalania
  • awarie przekaźnika pompy paliwa

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.8)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 5.6/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

83%
2%
2%
2%
2%
7%
2%
Suma głosów: 100

Opinie użytkowników

19.05.2022 x3
(9.7)
Opinia: Serwis drogi? w porównaniu z niektórymi dieslami to myślę że bezawaryjny.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: świetna praca, cichutki, bezawaryjny
Wady: brak chyba że ktoś uważa ze mając ponad 300 koni będzie miał spalanie na poziomie 6 litrów
  • Silnik: 335 KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 278000
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam
30.07.2021 F10 535i
(4.0)
Opinia: Auto dynamiczne, komfort jazdy super. Wszystko ekstra do przebiegu 150 000km później się zaczyna, pompa wody, xDrive, valvetronic koszty napraw kosmiczne !!! Także polecam pozbyć się tego auta przy takim właśnie przebiegu.
  • 3.0/10
  • 3.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny,
Wady: ceny napraw i skomplikowanie układu
  • Silnik: 306KM N55
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam
17.05.2019 BMW 335i
(9.0)
Opinia: Serwis nie jest aż tak drogi w porównaniu z niektórymi dieslami. Grubych awarii brak, olej wymianami co 5-7 tyś km na Penrite. Oprócz awarii wymienionych wyżej. Uszczelki pod termostatem oleju ~500zł, nagar na zaworach czyszczenie, nieszczelności układu chłodzenia, wymiana uszczelek i zbiornika wyrównawczego. Świece trzeba
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: n55 306km
  • Rocznik / Przebieg: 2011/100tyś
  • Spalanie: 13.5 l/100km
Polecam
05.02.2018 Marcin
(7.3)
Opinia: Nic dodać nic ująć:)
  • 10.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: F10 535i
  • Rocznik / Przebieg: 2010
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Polecam
27.09.2017 Mario
(9.0)
Opinia: Silnik dla wymagających lubiących komfort klasę i doznania,BMW i wszystko w temacie.Zawsze byłem fanem BMW teraz jestem realistą,kupuję i korzystam.Autko jest prawie do nowości u mnie wymarzone wyszukane właśnie z tym silniczkiem.Same radości z jazdy piękna praca silnika świetne przyspieszenie nie prawdopodobna kultura pracy silnika
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: MW X3 F25 xDrive35i 306KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię