BMW

Silnik BMW 2.0 16V TwinPower 252KM-258KM B48

22018
Silnik BMW 2.0 16V TwinPower 252KM-258KM B48

Silniki BMW Twin Power są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 TwinPower B48B20 o mocy 252 lub 258KM wszedł do produkcji w 2015 r i miał zastosowanie w szerokiej gamie modeli BMW. Jednostka czterocylindrowa z wtryskiem bezpośrednim z dwukanałową turbosprężarką typu Twini Scroll. Silnik wyposażono w zmienne wzniosy zaworu Valvotronic systemem podwójnego Vanos. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, bardzo zaawansowana technologicznie, należąca do rodziny Efficient Dynamics w których zastosowano rozwiązania mające na celu uzyskać jak najlepsze osiągi przy niskim poziomie spalania.


Należą do nich bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczna a praca silnika jest na najwyższym poziomie. Największym atutem tej jednostki jest świetna dynamika bardzo dobre osiągi a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.2)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.5/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

34%
0%
3%
7%
0%
10%
45%
Suma głosów: 29

Opinie użytkowników

22.01.2023 BMW 530i xDrive
(9.3)
Opinia: Silnik ten cieszy się dobrą opinią. Jest to znacznie lepsza generacja silników, niż silniki z serii N20. Po rozmowach z mechanikami specjalizującymi się w BMW, również twierdzą że to bardzo udana jednostka. W moim przypadku pracuje w dużym aucie, jakim jest BMW serii 5 (g30) i
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: kultura pracy, dynamika, niezłe spalanie, bardzo niska awaryjność, głośność
Wady: ewentualne naprawy będą drogie, ubytki płynu chłodzącego, brak możliwości analogowego sprawdzenia poziomu oleju
  • Silnik: B48B20B 252KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 78000
  • Spalanie: 9.6 l/100km
Polecam
17.04.2020 430i xDrive F32
(9.0)
Opinia: Silnik bardzo dynamiczny, a jednocześnie potrafi być oszczędny. w BMW serii 4 spisuje się doskonale. Nie jetsem w stanie jeszcze wypowiedzieć się o trwałości, ale po 52kkm i wymianach oleju co 10 tys nie widzę żadnych nawet najmniejszych oznak problemów, a nogę raczej mam ciężką.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Doskonała dynamika, Brak turbo dziury, relatywnie oszczędny.
Wady: dość drogi w utrzymaniu
  • Silnik: B48B20/ 252KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 52000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię