Silnik BMW 2.0 R4 TwinPower B48 – opinie – wady – awarie

100914
Silnik BMW 2.0 R4 TwinPower B48 – opinie – wady – awarie

Silniki BMW TwinPower B48 są stosowane w samochodach marki

  • BMW
  • MINI

Silnik BMW 2.0 R4 TwinPower B48 występuje w odmianach mocy 184, 192, 197, 224, 231, 252 lub 258KM. Wszedł do produkcji w 2014 roku i miał zastosowanie w samochodach marki BMW oraz Mini. Jednostka czterocylindrowa z wtryskiem bezpośrednim z dwukanałową turbosprężarką typu Twin Scroll. Silnik wyposażono w zmienne wzniosy zaworu Valvotronic systemem podwójnego Vanos. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, bardzo zaawansowana technologicznie, należąca do rodziny Efficient Dynamics.


Zastosowane rozwiązania mające na celu uzyskać jak najlepsze osiągi przy niskim poziomie spalania. Należą do nich bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczna a praca silnika jest na najwyższym poziomie. Największym atutem tej jednostki jest świetna dynamika bardzo dobre osiągi a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.8)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

75%
3%
3%
2%
3%
2%
12%
Suma głosów: 232

Opinie użytkowników

24.10.2024 bmw F30 lci 330i
(10.0)
Opinia: 180 tyś km bez żadnych problemów.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika, brak poważnych awarii
Wady: - wymiana "króćca układu chłodzenia ... bo jest z plastiku wychodzi bezpośrednio z aluminiowego bloku.
  • Silnik: b48
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 178000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
27.05.2024 bmw 5 g30 530i
(4.7)
Opinia: Jeździłem g30 530i z roku 2018. Silnik rozczarowuje. Na papierze ma 252km ale nie ma dołu i nie ciągnie. Powyżej 160 łapie zadyszkę. Z uwagi na masę 5-tki jest za słaby odjeżdżała mnie każda skoda rs. Duża wadą jest spalanie oleju
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • 3.0/10
Zalety: nie cieknie.
Wady: olej płyń chłodzący
  • Silnik: 252 b48
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 85
  • Spalanie: 9.6 l/100km
Odradzam
11.10.2023 BMW Serii 3 F31
(5.0)
Opinia: silniki po lifcie 318i 320i b38 b48 b58 -niestety dalej potrafią sypnąć wiórem w miskę i zwyczajnie szybko paść więc z doświaczenia nie polecam; padają również drogie wtryskiwacze piezo
  • 3.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
Zalety: *Bardzo niskie spalanie i to tyle
Wady: *Bardzo wysokie koszty napraw *Niesputterowane panewki *Pierścienie nie wytrzymujące olejów niskiej lepkości (ekologia) *Głowica nieodporna na wysokie temperatury panujące podczas pracy
  • Silnik: b48b20
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 115000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
21.03.2018 Wiesław
(9.0)
Opinia: Dobra dynamika oraz kultura pracy,akceptowalne z uwagi na dużą masę oraz wysokie nadwozie, zużycie paliwa. Trwałości nie oceniam (za mały przebieg)
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: X1 F48 25i xDriveDobra dynamika 231 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2018 16000 km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
28.12.2017 Wincenty
(8.7)
Opinia: Silnik wyróżnia się przede wszystkim wyważeniem. Kręci się cicho i bez drgań w całym zakresie obrotów i obciążeń. Nie jest to sześciocylindrówka ale jest blisko... Jak na pojemność i moc zadziwiająco oszczędny. Bardzo dopracowane kalibracje choć czasami, przy kolejnej aktualizacji, trafi się jakiś dziwny 'ficzer'. Trwałość z
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 320i / 184
  • Rocznik / Przebieg: 2016/45000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam