BMW

Silnik BMW 2.0 16V TwinPower 218KM-245KM N20

58532
Silnik BMW 2.0 16V TwinPower 218KM-245KM N20

Silniki BMW Twin Power są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 16V TwinPower N20B20 o mocy 218 lub 245KM od 2011 roku mogliśmy znaleźć w większości modeli BMW. Jednostka czterocylindrowa wyposażona w turbosprężarkę podwójny Vanos (zmienny rozrząd zaworów) oraz Valvotronic z wtryskiem bezpośrednim.Dodatkowo jednostka została wyposażona w elektryczna pompę wody oraz system Start&Stop.Te rozwiązania miały  na celu uzyskać jak najlepsze osiągi przy niskim poziomie spalania co sprawdziło się w 100%. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczna a praca silnika jest na bardzo wysokim poziomie.


Jednostka nie jest wolna od usterek a do najbardziej kosztownych należą awarie układu wtryskowego, zużywają się wtryskiwacze, które są piezoelektryczne a ich wymiana jest bardzo kosztowna. Cena za 1 szt 1000zł a trzeba wymienić aż cztery!!! Największym atutem tej jednostki jest bardzo dobra dynamika jak również poziom spalania na poziomie 9L nie będzie tragedią. Kierowcy będą zadowoleni z osiągów tej jednostki, silnik zbiera się bardzo dobrze, żwawo reaguje na wciśnięcie gazu, jest elastyczny a kultura pracy jest na wysokim poziomie.Trzeba nadmienić że silnik był sprzedawany równolegle z jego mniejszą odmianą N13 a w roku 2012 został wyróżniony w TOP 10 silników w swojej kategorii.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wrażliwy układ wtryskowy
  • wtryski pizolektryczne droga wymiana cena około 1000zł 1szt
  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 32.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.2)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

75%
4%
4%
4%
7%
4%
4%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

01.01.2024 F10/528i
(10.0)
Opinia: Na ten silnik narzekają mechanicy z garażu i Janusze, którym się wydaje, że to BMW i tego się nie serwisuje a ma jeździć wiecznie. Chcecie przejeździć 350 tys. z n20? Podaję receptę: olej firmowy BMW co 10tys. max!!! Jeśli silnik sprzed 2013r. bez wymienionego
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mocny, jak na moc dość oszczędny.
Wady: Na wolnych obrotach klekocze jak diesel. Podobno wina bezpośredniego wtrysku.
  • Silnik: 245/n20b20
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 350000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
08.12.2023 BMW X3 F25
(6.7)
Opinia: Silnik n20. BMW X3 2013r 97t.km
  • 3.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Zrywny.
Wady: Padły ślizgi rozrządu przy 97t.km.
  • Silnik: N20
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 97000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
19.03.2023 528 F10
(10.0)
Opinia: silnik bardzo dynamiczny i jak dla mnie bezawaryjny. Wymiana oleju co 10000 km i pracuje cicho i nie ma żadnych problemów.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo dynamiczny oszczędny cichy jak na N20
Wady: brak
  • Silnik: N20
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 108000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
10.11.2022 Bmw F31 320i
(10.0)
Opinia: U mnie jest Ok, dbam o auto, wymieniam wszystko na czas.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bezawaryjność
Wady: Głośna praca na zimnym
  • Silnik: 184 320i bmw f31
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 76000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię