Suzuki

Silnik Suzuki 1.6 16V VVT 103KM-107KM M16A

19472
Silnik Suzuki 1.6 16V VVT 103KM-107KM M16A

Silniki Suzuki VVT / BoosterJet są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel
  • Subaru

Silnik Suzuki 1.6 16V VVT M16A o mocy 103, 106 lub 107KM znajdziemy pod maską Suzuki Liana, SX4, Grand Vitara II a także Fiata Sedici. Konstrukcja silnika bardzo trwała o niskiej awaryjności. Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. Jest możliwość instalacji LPG lecz silniki montowane na kraje europejskie mają słabszą głowicę, co skutkuje jej uszkodzeniem po 20-30tys km! Trzeba również pamiętać o regulacji zaworów co 20-30 tys.km. Poza tym silnik spisuje się bardzo dobrze jest cichy i praktycznie bezawaryjny .


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • rozrząd na łańcuchu
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • uwaga na awarie głowic przy LPG !!!
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.3)
Trwałość 6.5/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

13%
20%
13%
13%
7%
13%
20%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

29.05.2025 Suzuki Liana Lift
(10.0)
Opinia: Zrobiłem w lianie z tym silnikiem 100 tyś km w tym 50 tyś na LPG, jest dobrze uszczelniony, żadnych wycieków i zapoceń. Silnik idealny pod LPG, trzeba tylko pamiętać o sprawdzeniu luzów zawodowych, niestety trzeba je regulować za pomocą płytek zaworowych. W tym samochodzie nie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Wytrzymałość , dynamika, niskie koszty eksploatacji, aluminiowy kolektor dolotowy, rozrząd na łańcuchu
Wady: Napinanie paska alternatora
  • Silnik: 1,6 M16A 107Km
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 209000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
31.03.2019 Suzuki Sx4
(4.7)
Opinia: Silnik padł mi po zainstalowaniu gazu. Po 69 kkm wypalone zawory wydechu, z uwagi na rodzaj regulacji luzu na zaworach. Łańcuszek rozrządu z gumy ? po 110 kkm do wymiany. Silnik wyłącznie do jazdy na benzynie. Po demontażu inst. gazowej jest lepiej. Koszt naprawy głowicy
  • 3.0/10
  • 7.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 107km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 8.9 l/100km
Odradzam