Silniki Suzuki VVT / BoosterJet są stosowane w samochodach marki
Silnik Suzuki 1.6 16V VVT M16A o mocy 103, 106 lub 107KM znajdziemy pod maską Suzuki Liana, SX4, Grand Vitara II a także Fiata Sedici. Konstrukcja silnika bardzo trwała o niskiej awaryjności. Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. Jest możliwość instalacji LPG lecz silniki montowane na kraje europejskie mają słabszą głowicę, co skutkuje jej uszkodzeniem po 20-30tys km! Trzeba również pamiętać o regulacji zaworów co 20-30 tys.km. Poza tym silnik spisuje się bardzo dobrze jest cichy i praktycznie bezawaryjny .
Opinia:
Zrobiłem w lianie z tym silnikiem 100 tyś km w tym 50 tyś na LPG, jest dobrze uszczelniony, żadnych wycieków i zapoceń. Silnik idealny pod LPG, trzeba tylko pamiętać o sprawdzeniu luzów zawodowych, niestety trzeba je regulować za pomocą płytek zaworowych. W tym samochodzie nie
stosowano żadnych silników ze zmiennymi fazami rozrządu. Jedyną wadą jest rozwiązanie napinania paska alternatora, trzeba go naciągać za pomocą pasów inaczej piszczy.
Opinia:
Silnik padł mi po zainstalowaniu gazu. Po 69 kkm wypalone zawory wydechu, z uwagi na rodzaj regulacji luzu na zaworach. Łańcuszek rozrządu z gumy ? po 110 kkm do wymiany. Silnik wyłącznie do jazdy na benzynie. Po demontażu inst. gazowej jest lepiej. Koszt naprawy głowicy
(wymiana zaworów) i wymiany łańcucha rozrządu to ponad 3kPLN. Głośne zawieszenie przód.