Popularne na rynku

Silnik 1.3 16V VVT M13A

27740
Kategoria: Silniki Suzuki
Silnik 1.3 16V VVT M13A

Silniki Suzuki są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki

Silnik 1.3 VVT o mocy 94KM znajdziemy pod maską Suzuki Ignis oraz Swift.Konstrukcja silnika bardzo trwała praktycznie o zerowej awaryjności.Silnik charakteryzuje się praktycznie zerową awaryjnością oraz niskim poziomem spalania średnio 7L.Jest możliwość instalacji LPG lecz silnik montowane na kraje EU mają słabszą głowicę co skutkuje jej uszkodzeniem po 20-30tys km !!! Trzeba również pamiętać o regulacji zaworów co 20-30 tys.km.Po za tym silnik spisuje się bardzo dobrze jest cichy ładnie pracuje i jest praktycznie bezawaryjny .

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała i prosta jednostka
  • niska awaryjność
  • łatwość montażu LPG
  • niskie spalanie

Wady

  • słaba elastyczność

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.2)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

17%
13%
29%
0%
0%
13%
29%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

28.01.2020 Ignis FH
(9.7)
Opinia: Miałem Ignisa FH z 2001 r z tym własnie silnikiem. Sprawował sie rewelacyjnie ale był dośc paliwożerny wiec zamontowałem gaz . Na gazie hulał az miło błedem było ze nie kontrolowałem luzów zaworowych i skończyło sie przy przebiegu 285 tyś na przypalonych zaworach . Silnik
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: M13A
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 285 tyś
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
21.01.2018 Sławomir
(9.3)
Opinia: Silnik jest praktycznie bezobsługowy i ma typowo japoński wysokoobrotowy charakter.Jak na dzisiejsze standardy posiada prostą budowę. Hydrauliczny wariator faz rozrządu wyraźnie daje mu drugi oddech powyżej 4k rpm. Elastyczność rzeczywiście nie jest wybitna ale cały czas porównywalna z innymi silnikiami 16V tej pojemności. Spalanie w
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Ignis II
  • Rocznik / Przebieg:
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
08.10.2017 Grzegorz
(8.7)
Opinia: Potwierdzam silnik bardzo trwały,usterkowość zerowa po za drobiazgami.Moc dynamika na dobrym poziomie w skali od 1 do 5 dałbym 5 gwiazdki, ale to nie jest najważniejsze przy takim aucie.Ogromny plus i 5 gwiazdek za spalanie średnio 6.5-7L.Bardzo dobry i tani w utrzymaniu silnik,przebieg 185tys bez
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 93
  • Rocznik / Przebieg: 2006 r 185tyś
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam