Suzuki

Silnik Suzuki 1.2 16V VVT 86KM-94KM K12B

30111
Silnik Suzuki 1.2 16V VVT 86KM-94KM K12B

Silniki Suzuki VVT / BoosterJet są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel
  • Subaru

Silnik Suzuku 1.2 16V VVT K12B  o mocy 86 lub 94KM z maksymalnym momentem obrotowym 118Nm, od 2008 roku ma zastosowanie w Suzuki Swift V, Splash oraz bliźniaczym Oplu Agila B. Japońska konstrukcja 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa wyposażona w zmienne fazy rozrządu o oznaczeniu VVT. Silnik charakteryzuje się niezłą dynamiką, dobrą kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.


To klasyczny „japończyk” lubiący wysokie obroty, dynamika najlepiej odczuwalna przy wartościach 4000-5000 obrotów. Największym atutem jednostki jest spalanie, auto z tym silnikiem potrzebuje średnio około 5 L / 100km. Reasumując silnik o tak małej pojemności spisuje się świetnie a jego dynamika jest na bardzo dobrym poziomie, nawet kierowcy o zacięciu sportowym będą usatysfakcjonowani.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • nowa konstrukcja
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • rozrząd na łańcuchu

Wady

  • droższe części
  • słaba elastyczność

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.4)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

19%
0%
4%
1%
1%
2%
74%
Suma głosów: 108

Opinie użytkowników

11.05.2024 Suzuki Swift Gen III/IV
(7.7)
Opinia: 108 tys km i wszystko śmiga aż miło :) Świce od nowości nie ruszane i nadal pięknie dają iskrę :)
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Co tutaj pisać POLECAM TEN SILNIK
Wady: Chwilami brakuje pełnej mocy przy 4500 obr.
  • Silnik: 94km K12B
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 108200
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
28.06.2022 V
(10.0)
Opinia: Tani i bezawaryjny, mam wrażenie że jest to toyota yaris tylko w innym opakowaniu i z lepszym silnikiem.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie koszty utrzymania bezawaryjność dynamiczny silnik małe spalanie wydajna klimatyzacja do 30 stopni na jedynce jest zimno
Wady: brak
  • Silnik: 94
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 81000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
18.03.2019 Swift 2010 1.2 Comfort 5d
(10.0)
Opinia: Silnik bezawaryjny, dynamiczny, mało pali, lubi obroty od 2500-3500 Bezobsługowy, cichy. Polecam!
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 94KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/120000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
16.07.2017 Krzysiek
(10.0)
Opinia: W dwóch słowach mały wariat,szybki i niezawodny a w dodatku mało pali !!! jestem bardzo zadowolony z mojego Swifta z tym silniczkiem.Przed zakupem maiłem mieszane uczucia co do pojemności tak małej a przy tym dużej mocy,myślałem że silnik wyżyłowany,nic bardziej mylnego.Silnik bezawaryjny o super właściwościach
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Suzuki Swift/94KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011/138tys
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam