Suzuki

Silnik Suzuki 2.4 16V VVT 166KM-178KM J24B

32215
Silnik Suzuki 2.4 16V VVT 166KM-178KM J24B

Silniki Suzuki VVT / BoosterJet są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel
  • Subaru

Silnik Suzuki 2.4 16V VVT o mocy 166, 169 lub 178KM  miał zastosowanie w Suzuki Grand Vitara II oraz Kizashi. Jednostka wolnossąca z wtryskiem wielopunktowym wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Konstrukcja bardzo trwała oparta na sprawdzonych rozwiązaniach co przekłada niską awaryjność. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę za niską awaryjność i przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 300-400 tys nie jest dla niej problemem. Jest to klasyczny „japończyk” lubiący wysokie obroty, jest wtedy dynamiczny i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Jedynym mankamentem może być głośna praca na wyższych obrotach.


Do największych minusów tej jednostki trzeba jednak zaliczyć wysokie spalanie. Odpowiada za to pojemność i moc oraz masa auta, w których go znajdziemy. Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG która dobrze współpracuje z silnikiem. Trzeba pamiętać, że koszty serwisu oraz części w przypadku japońskich konstrukcji nie należą do tanich. Na szczęście mamy do czynienia z trwałą i mało awaryjną jednostką nie stwarzającą użytkownikom większych problemów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra elstyczność

Wady

  • głośny na wysokich obrotach
  • wysoki poziom spalania
  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (6.8)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 6.2/10
Dynamika 6.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

48%
12%
6%
3%
9%
12%
9%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

02.05.2024 GVII FL
(5.0)
Opinia: Silnik jak na swoją pojemność , parametry i pomimo zmiennych faz i zmiennego kolektora ssącego mało elastyczny, wysokie zużycia paliwa, niska kultura pracy, posiada wadę fabryczna która objawia się pęknięciem kadłuba silnika.
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
Zalety: W stosunku do silników konkurecji o tej pojemności to nie ma żadnych.
Wady: Mało elastyczny, wysokie zużycie paliwa, niska kultura pracy, wadliwe kadłuby, wypalające się zawory, problematyczna i kosztowna regulacja zaworów za pomocą szklanek.
  • Silnik: 169KM J24B
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 69000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Odradzam
05.07.2023 Kizaski AWD CVT
(8.7)
Opinia: W Suzuki Kizashi z automatem CVT. Przy normalnej jeździe rzadko przekraczam 3000 obrotów. Przy dynamicznej jeździe obroty rosną do 4-6 tyś. a dźwięk przyjemny dla ucha. Wyciszenie silnika bardzo solidne, nie dorównuje mu wyciszenie podwozia. Komu przeszkadza sposób pracy CVT może się pobawić łopatkami
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Trwałość, moc wolnossaka,
Wady: Spalanie Koszty części jeśli się kiedyś pojawią
  • Silnik: 178 kM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
23.06.2020 Suzuki Kizashi
(6.0)
Opinia: Mam go w Suzuki Kizashi, w przeciwieństwie do GV, w Kizashi z manualną skrzynią, spalanie w trasie 7-9 L w mieście ok. 10-11(znacznie oszczędniejszy od Accorda 2.4), jest cichy choć na wyższych obrotach daje wspaniały dźwięk jak na R4
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: -trwałość -osiągi -spalanie
Wady: nie zauważyłem, może zawory na szklankach, przez co drogo to ustawić, ale przy 200 tys. km na razie bez kosztów, zawory ok.
  • Silnik: 178KM J24B
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
21.06.2020 Suzuki Grand Vitara JT 2,4
(6.3)
Opinia: Moja GV jest z roku 2009.Zgadzam się że jest to głośny silnik.Wyciszyłem kabine matami.Założyłem gaz,spalanie min.12,5 w trasie,średnio 14l a max nie sprawdzałem bo mam raczej lekką noge a autem często jeździ żona.Bezsensowna regulacja zaworów szklankami podnosząca koszt serwisu-zostaje tylko aso(tu lepiej wypada Honda i
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niska awaryjność,wygodne wsiadanie,łatwo wkłada się dzieci do fotelików,wysoko się siedzi dużo widać,dobry napęd.
Wady: Głośny silnik,spalanie,koszty serwisu.
  • Silnik: J24B
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: nieznany,auto od handlarza
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Polecam
23.07.2018 Henryk
(6.0)
Opinia: Mam GVII 2.4 z 2011 r. przebieg 70k. Z minusow: kosmiczne spalanie (kolo 20 przy 170km/h, w miescie 13), problemy z nagrzewnica(brak zamiennikow, oyginał 1200 PLN), mało miejsca na nogi na tylnej kanapie, radio bez usb, głosny, mułowaty. Generalnie samochod bezsensu, dla zapelencow offroadowych. Ceny częsci
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 2.4 169KM
  • Rocznik / Przebieg: 2011, 70000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Odradzam