Silnik 2.4 VVT o mocy 169KM miał zastosowanie w Suzuki Grand Vitara oraz Suzuki Kizashi.Jednostka wolnossąca z wtryskiem wielopunktowym wyposażona w zmienne fazy rozrządu.Konstrukcja bardzo trwała oparta na sprawdzonych rozwiązaniach co przekłada niską awaryjność.Użytkownicy chwalą sobie jednostkę za niską awaryjność i przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 300-400 tys nie jest dla niej problemem.Klasyczny Japończyk lubiący wysokie obroty jest wtedy dynamiczny i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy.Jedynym mankamentem może być głośna prac na wyższych obrotach.Do największych minusów tej jednostki trzeba jednak zaliczyć spalanie !!! Odpowiada za to pojemność i moc oraz masa auta w których go znajdziemy.Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG która dobrze współpracuje z silnikiem.Trzeba pamiętać że koszty serwisu oraz części w przypadku Japońskich konstrukcji nie należą do tanich.Na szczęści mamy do czynienia z trwałą i mało awaryjną jednostką nie stwarzającą użytkownikom większych problemów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 4) | (6.8) |
Trwałość | 7.5/10 |
Utrzymanie | 5.8/10 |
Dynamika | 7.0/10 |