Suzuki

Silnik Suzuki 1.5 16V VVT 102KM K15B

1647
Silnik Suzuki 1.5 16V VVT 102KM K15B

Silniki Suzuki VVT / BoosterJet są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel
  • Subaru

Silnik Suzuki 1.5 16V VVT 102KM K15B wszedł do produkcji w 2018 roku i zasila model Suzuki Jimny II. Japońska konstrukcja 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa wyposażona w zmienne fazy rozrządu o oznaczeniu VVT.Ponadto w silniku zastosowano kilka nowoczesnych rozwiązań takich jak, system SDLI  odpowiadający za elektroniczne sterowanie układem elektryki.


Kolejnym rozwiązaniem jest elektroniczne sterowanie wtryskiem oraz układem paliwowym.Te wszystkie nowatrorskie rozwiązania wpłynęły na lepsze osiągi oraz spełniły wygórowane normy spalin Euro6. Reasumując,silnik 1.5 VVT  spisuje bardzo dobrze, jego dynamika oraz elastyczność jest na przyzwoitym poziomie jak również spalanie które oscyliuje w granicach  7-8 l/100km.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • zdarzają się ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: SAE 0W-16 , wymiana po po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 5.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

25%
0%
25%
25%
25%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

02.09.2023 jimny 2
(8.7)
Opinia: Po 130 tys km bez problemów
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: cichy, oszczedny, brak poboru oleju
  • Silnik: 105
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 130
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam
19.02.2023 Suzukik Jimny
(8.3)
Opinia: Silniczek do spokojnej jazdy totalnie bezawaryjny bez żadnych udziwnień.Myślę że jak ktoś szuka auta do normalnego przemieszczania się i żeby nie mieć problemów to ten silnik jest idealny.Autkiem zrobiłem ponad 50 tys bez najmniejszyhc problemów,średnie spalanie to jakieś 7 l a na wiejskich dróżkach to
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: zero problemów,zero wycieków jak to miało miejsce w dieslu,spalanie bardzo przyzwoite,cicha praca
Wady: jak ktoś szuka rakiety to nie to tutaj niema żadnego kopa więc to taki minus
  • Silnik: 1.5 102KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 51.000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam