Opel

Silnik Opel 2.8 V6 Turbo 230KM Z28NEL

1078
Silnik Opel 2.8 V6 Turbo 230KM Z28NEL

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat

Silnik Opel 2.8 V6 Turbo 230KM Z28NEL miała zastosowanie w samochodach Opel Vectra C oraz Signum. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu, który skład się z trzech łańcuchów – dwóch długich oraz jeden krótki, napinaczy i ślizgów. Zdarzają się awarie napinaczy przez który może przeskoczyć łańcuch a to wiąże się z kosztowna wymianą. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobre osiagi

Wady

  • awarie napinacza rozrządu
  • bardzo droga wymiana rozrządu
  • wyski poziom splania
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
67%
0%
0%
0%
33%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię