Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 3.0 V6 DOHC X30XE o mocy 201 lub 211KM był produkowany w Anglii w latach 1994-2001 i miał zastosowanie w Oplu Omega oraz Sintra.Konstrukcja wykonana częściowo z żeliwa blok oraz aluminium głowica oraz rozrządem opartym na pasku.Jak podają użytkownicy oraz serwisanci trzeba regularnie kontrolować jego stan ponieważ zdarzają się przypadki zerwania przy przebiegach 60 tys.km.W ogóle silnik uchodzi za bardzo trwały, niestwarzający większych problemów użytkownikom, jednak nie jest wolny od wad.
Do najczęstszych musimy zaliczyć awarie chłodnicy oleju,uszczelki porywy zaworów oraz uszkodzenia miski olejowej.Ta ostatnia usterka jest spowodowana mechanicznym uszkodzeniem ze względu na niskie usytuowanie misy..Po za tym użytkownicy informują że przy odpowiednim serwisowaniu uzyskanie przebiegu 500 tys nie jest wielkim problemem. Serwis tej jednostki nie jest skomplikowany a części zamienne są w przystępnych cenach. Poza tym można śmiało powiedzieć że jednostka 3.0 V6 jest udaną konstrukcją o dobrej dynamice oraz przyzwoitej kulturze pracy.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (9.3) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |