Opel

Silnik Opel 2.8 V6 24V Turbo 250KM Z28NET

32357
Silnik Opel 2.8 V6 24V Turbo 250KM Z28NET

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat
  • Saab

Silnik Opel 2.8 V6 24V Turbo o mocy 250KM z oznaczeniem Z28NET to jednostka która miała zastosowanie w samochodach Opel Vectra C oraz Signum. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu, który skład się z trzech łańcuchów – dwóch długich oraz jeden krótki, napinaczy i ślizgów. Zdarzają się awarie napinaczy przez który może przeskoczyć łańcuch a to wiąże się z kosztowna wymianą. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • awarie napinacza rozrządu
  • w razie awarii droga wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.5)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

73%
0%
0%
0%
6%
3%
18%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

27.05.2020 Vectra C OPC
(9.3)
Opinia: fajny silnik mam go w lpg w vectra opc, spalanie po miejscu ok 11 litrów lpg, oleju nie bierze, rozrząd nie robiony jeszcze
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bezawaryjny
  • Silnik: 255KM/Z28NET
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 282tys
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
18.03.2018 Darek
(7.7)
Opinia: Silnik bardzo fajny, dynamiczny z zapasem mocy i momentu obrotowego. Spalanie na trasie 8.5-9.5 miasto to już 12-13, czyli nie jest źle. Rozrząd... Jest kosztowny. Trzeba zza wielkiej wody sprowadzać, koszt kompletu wraz z uszczelkami, pompą wody i przesyłką 1600zł. Kolejny problem jaki miałem to
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: z20net 230km
  • Rocznik / Przebieg: 2006 256
  • Spalanie: 10.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię