Opel

Silnik Opel 2.5i V6 24V DOHC 170KM C25XE

906
Silnik Opel 2.5i V6 24V DOHC 170KM C25XE

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat
  • Saab

Silnik Opel 2.5i V6 DOHC 170KM C25XE wszedł do produkcji w 1994 roku i zasilał modele marki Opel Calibra oraz Vectra. To pierwsza odmiana silników V6 z rodziny GMV6 54  które miał zastąpić wysłużone jednostki rzędowe. Zamysłem konstruktorów było stworzenie lekkiego kompaktowego silnika który będzie napędzał modele klasy średniej D.  Konstrukcja została wykonana z żeliwna a głowica z aluminium natomiast kat cylindra wynosił 54 stopnie (widać w nazwie rodziny) w przeciwieństwie do klasycznych V6-tek w których kąt wynosił 60 stopni. Dało to możliwość stosowania silnika w napędzie na przód jak również na tylnią oś. Silnik bardzo trwały, nie stwarzający większych problemów użytkownikowi, przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 500 tys nie jest dla niego problemem. Do największych minusów tej jednostki należy problem z wyciekiem z pod kopuły zaworów, odpowiada za to niezbyt trwały materiał z którego jest zrobiona. Odpowiedzialna za to jest wysoka temperatura przez którą pokrywa się odkształcała. Serwis tej jednostki nie jest skomplikowany oraz części zamienne są w przystępnych cenach. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.5 V6 jest udaną konstrukcją o dobrej dynamice oraz przyzwoitej kulturze pracy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wycieki z pod kopuły zaworów
  • zapychanie się odmy
  • drobne awarie elektryki

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 80.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię