Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Opel 2.6 V6 DOHC Y26SE o mocy 180KM był produkowany w Anglii w latach 2000-2003 roku miał zastosowanie w modelach Opel Omega B i Vectra B oraz Cadillac.. Jest to konstrukcja oparta na poprzedniej wersji 2.5 V6 w której wprowadzono szereg modyfikacji.Jednostka wykonana z z żeliwa blok oraz aluminium głowica z rozrządem opartym na pasku spełniająca normy Euro3. Te modernizacje spowodowały, że serwis jest kosztowny a części nie należą do tanich..Jednostka należy do bardzo rozbudowanej rodziny General Motors 54 V6.
Pod względem walorów jezdnych silnik spisuje się dobrze, jest dynamiczny a kultura pracy jest na wystarczającym poziomie. Na minus trzeba zapisać wysoki poziom spalania alternatywą jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.Silnik uchodzi raczej za trwały jednak posiada swoje słabe punkty,do takich trzeba zaliczyć awarie sondy lambda,cewki zapłonowej oraz czujnika wałka korbowego.Do bardziej problematycznych awarii dochodzi przy wyższych przebiegach,mowa tu o usterce uszczelki pod głowicą oraz pompy olejowej.Przy odpowiednim serwisowaniu i pilnowaniu jego słabych punktów silnik jest praktycznie bezproblemowy.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (6.3) |
| Trwałość | 4.0/10 |
| Utrzymanie | 5.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |