Volkswagen

Silnik VW / Audi 3.7 V8 40V TCT 260KM-280KM EA824

10154
Silnik VW / Audi 3.7 V8 40V TCT 260KM-280KM EA824

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 3.7 V8 40V TCT z rodziny EA824 o mocy 260 lub 280KM miał zastosowanie w samochodach Audi A8 i posiadał oznaczenia AQG, AKC lub BFL. Jest to solidna konstrukcja inżynierów Volkswagena i Audi, o bardzo dobrych parametrach, świetnej dynamice i wysokiej kulturze pracy. Silnik dla wymagających użytkowników. Niestety koszt serwisu oraz części są bardzo wysokie. Co do awaryjności można powiedzieć, że jest znikoma jednak trzeba pamiętać o regularnym serwisowaniu, wymianach płynów, olejów oraz paska rozrządu. Poza paskiem silnik posiada 2 łańcuchy z hydraulicznymi napinaczami (system TCT), które niestety okazały się zawodne.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 40

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty obsługi
  • drogie części
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 7.5 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

75%
0%
0%
0%
0%
6%
19%
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię