Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik 5.2 V10 40V FSI z rodziny EA824evo to nowoczesna konstrukcja opracowana na bazie sprawdzonej wersji 4.2 FSI. Znajdziemy ją pod maską sportowego Audi R8 z mocą 525, 540, 550 lub 610KM. Jednostka o bardzo skomplikowanej budowie, wykonana z aluminium i krzemu, powstała przez niskociśnieniowe odlewanie grawitacyjne. Dodatkowo zastosowano kute wały korbowe oraz korbowody aby konstrukcja mogła wytrzymać tak duże obciążenia. Jak przystało na tego typu silnik zastosowano w nim rozrząd oparty na łańcuchu, który jest nowoczesny i skomplikowany.
Podwójne wałki rozrządu napędzane są łańcuchami z regulacją rozrządu dolotowego i wydechowego. Konstrukcja jest naszpikowana nowinkami, które niewątpliwie przekładają się na wyśmienitą pracę jednostki. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz świetnymi osiągami. Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części oraz serwis są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 10-cylindrowy
Ilość zaworów: 40
Typ wtrysku: bezpośredni
Kody silnika: BUJ/CTYA/CTPA/CSPB/CSPA
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |