Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik 4.2 V8 40V TCT z rodziny EA824 o mocy 335KM miał zastosowanie w samochodach Audi A6, A8 oraz VW Phaeton i posiadał oznaczenia BGH/BGJ/BFM/BAT. Jest to solidna konstrukcja inżynierów Volkswagena i Audi, o bardzo dobrych parametrach, świetnej dynamice i wysokiej kulturze pracy. Silnik dla wymagających użytkowników. Niestety koszt serwisu oraz części są bardzo wysokie. Co do awaryjności można powiedzieć, że jest znikoma jednak trzeba pamiętać o regularnym serwisowaniu, wymianach płynów, olejów oraz paska rozrządu. Poza paskiem silnik posiada 2 łańcuchy z hydraulicznymi napinaczami (system TCT), które niestety okazały się zawodne.
.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 40
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (7.4) |
| Trwałość | 8.7/10 |
| Utrzymanie | 5.7/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |